Vragen over mn pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kind
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
wat is goed?
Wat is slecht?

Wat doe je ermee en wat is je probleem?
Met goed en slecht bedoel ik of mn pc goed is of het gewoon pure troep is qua hardware enzo wat er op die site staat.

Ik doe er momenteel niks op want ik wil de netwerkkaart veranderen, maar ik ben bang dat ik iets kapot maak.

like this.
m1270n.jpg

Daar zit een normale dvd-speler in, dus dan is het een enigzins normale kast. (alleen wel een beetje klein)
Je kan daar wel wat dingen in veranderen. Netwerkkaart plaatsen moet kunnen.
Draadloos internet zeker?

Ja draadloos internet, er zit al een netwerkkaart in standaard maar die wil ik eraf halen, zou dat moeilijk zijn?
en zou het mogelijk zijn om een ander dvd-speler in te doen iets moderner en de kast veranderen want het zit er een beetje verouderd uit, is dat ook mogelijk?

Ja draadloos internet, er zit al een netwerkkaart in standaard maar die wil ik eraf halen, zou dat moeilijk zijn?
Nee. De netwerkkaart zit op het moederbord. Als je die eraf sloopt, dan is heel je moederbord kapot :p
Je plaatst het er gewoon bij

en zou het mogelijk zijn om een ander dvd-speler in te doen iets moderner en de kast veranderen want het zit er een beetje verouderd uit, is dat ook mogelijk?
Dat is allebei mogelijk.
Je kan de spullen ombouwen naar een nieuwe kast.

Wat zit er trouwens onder je dvd-spelers?
Aan de ene kant zie ik geluidsaansluitingen en usb-poorten. Maar de andere kant?
Ik weet niet precies welk formaat dit is. Ik denk een 90 graden gedraaide 3,5 inch-formaat. In dat geval is ook dat om te zetten naar een nieuwe kast.

Het is wel bijna hetzelfde als een nieuwe computer in elkaar schroeven. Dus je moet wel weten waar je aan begint.

Nee. De netwerkkaart zit op het moederbord. Als je die eraf sloopt, dan is heel je moederbord kapot :p
Je plaatst het er gewoon bij

Dat is allebei mogelijk.
Je kan de spullen ombouwen naar een nieuwe kast.

Aan de ene kant zie ik geluidsaansluitingen en usb-poorten. Maar de andere kant?
Ik weet niet precies welk formaat dit is. Ik denk een 90 graden gedraaide 3,5 inch-formaat. In dat geval is ook dat om te zetten naar een nieuwe kast.

Het is wel bijna hetzelfde als een nieuwe computer in elkaar schroeven. Dus je moet wel weten waar je aan begint.
Dus ik kan die oude netwerkkaart er niet afhalen? :o en dan wat moet ik nu doen.

Aan de andere kant zit een lege kant zodat je een harddisk erin doet.
Hoe bedoel je welk formaat?

Ik ben een noob met het in elkaar schroeven van computers, dus dat word voor mij wel experimenteren. :p

Dus ik kan die oude netwerkkaart er niet afhalen? :o en dan wat moet ik nu doen.

Je plaatst het er gewoon bij.

:rolleyes:

Dat is een zeer zelden gebruikte HP Personal Media Drive bay. Eigenlijk een te grote USB-stick.

Ik ben een noob met het in elkaar schroeven van computers, dus dat word voor mij wel experimenteren. :p

Zolang je maar voorzichtig te werk gaat kan er weinig misgaan. Twijfel je, vraag een handige kennis/familielid om hulp. Zijn die er niet, is er vaak wel een ervaren Helpmijer in de buurt.

Alle hardware in je huidige pc is gewoon over te zetten in een nieuwe kast. Eventuele externe I/O poorten kunnen ook gewoon in de nieuwe kast geplaatst worden.

Laatst bewerkt:
Je moet een kast kopen (geschikt voor mATX of groter)

Dan het werk:
Eerst ontladen en NIET op vloerbedekking werken. (laminaat, tegels, zeil is allemaal prima)

In de nieuwe kast zitten kabeltjes van de powerknop, resetknop, lampjes. Kijk of deze een beetje overeen komen met de kabeltjes in de oude kast.
En probeer zo uit te vinden waar de kabeltjes moeten en schrijf dit dus even op.
(het is vaak lastig om handleidingen hiervoor te zoeken)

Ook andere dingen opschrijven, zodat je weet waar alles op aangesloten zat.

Daarna alles uit de oude kast halen.

Moederbord in de nieuwe kast leggen en kijken of alle schroefgaten uit komen op afstandhouders (net als in de oude kast..). Zo niet dan de afstandhouders verplaatsen zodat het wel klopt.
En dan is het een kwestie van alles weer in elkaar zetten zoals het zat.

edit:

http://azerty.nl/11-1038-47978/eminent-em4457-netwerkadapte.html
Dit is een voorbeeld van een draadloze netwerkkaart. Die sluit je aan op de witte pci-poorten op je moederbord (onder je videokaart).

http://azerty.nl/8-862-190417/lg-gh22ns30-super-multi-schi.html
Dit is een moderne dvd-brander. (is de oude niet nog gewoon goed?)

Laatst bewerkt:
Het is 2x genoemd dat het geen probleem gaat geven om een draadloze kaart bij te plaatsen. Wellicht is het handig voor je om te weten wat het in de dag/dagelijkse praktijk betekent als je een draadloze kaart bijplaatst- > niets...............

Als jij namelijk het enige overgebleven uitbreidingslslot gaat gebruiken voor die draadloze netwerkkaart (PCI en géén pci-e ! let daarop als je een kaart koopt) en de pc staat aan én je gebruikt de draadloze verbinding. dan werkt het internet gewoon draadloos. De bedraadde kaart, mits er geen internetkabel aanhangt, zit dan gewoon te zitten, zonder dat hij wat hoeft te doen. Vergelijk het maar maar de DVD speler en daarnaast een DVD brander in het systeem. Als er een schijfje in de één zit, dan doet de ander niets. Daar heb je geen last, maar ook geen gemak van.
Je kunt zelfs naast de draadloze verbinding een bedraadde verbinding hebben, ook met beide aangesloten zal het alllemaal prima werken.

Mogelijk het enige dat je ervan merkt is dat er op de Windows taakbalk een rood kruisje door het dubbele monitoricoontje staat als één van de twee niet is aangesloten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan