vragen over responsive webdesign

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsielol

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
54
Hallo iedereen,

Sorry voor de lompe titel maar wist helaas geen betere te verzinnen.

Ik ben zelf van plan om een web pagina te maken, en ben hier nog niet zo thuis in (heb al wel ervaring met talen als c#, java en c++). Maar heb nu mijn ontwerp gemaakt voor mijn website. De talen die ik van plan was te gaan gebruiken waren php, javascript en css (en dan natuurlijk ook html).

Nu is de vraag of het mogelijk is om mijn website zo te maken dat ik met een "swipe" naar andere menus kan gaan. Zoals ik de afbeelding probeer uit te leggen.
layout website netjes.png
Zoals je bij de tablet en de smart-phone versie kunt zien staan er nu sommige menus buiten beeld. Is het mogelijk om dan met een swipe daar te kunnen komen? Zo ja hoe dan? (misschien een link naar een tutorial?) En dan ook weer terug naar de content of het andere menu?

Mvg, Niels
 
Laatst bewerkt:
Hi Nielielol,

Je kunt in 1 ontwerp een smartphone, tablet en monitor layout maken. Het beste kun je - zoals je nu doet - eerst voor alle 3 bepalen hoe de layout "in blokken" eruit moet zien. Dan zet je deze blokken om in een html structuur met bijbehorende css. Googel hiervoor even op: Responsive +template +html voor voorbeelden. Probeer niet de hele website te maken. Eerst moeten de blokken goed werken. Dit kun je testen door alle blokken in de css een andeere achtergrondkleur te geven.

Vergeet php en javascript even totdat je "responsive design" in je vingers hebt.

Suc6.

*** edit: als je al voldoende van html en css weet zou je eens naar Bootstrap kunnen kijkne. Voorbeeld
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan