vragen over VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudiag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hoe kan je er in VBA voor zorgen dat er een foutmelding komt als er iets fout ingevoerd wordt? (ik wil dan een foutmelding in zo'n apart schermpje). Ik heb vanalles geprobeerd, maar het lukt steeds niet. En hoe kan je datgene wat de gebruiker in een tekstveld als variabele gebruiken als je de teksteigenschap van dit tekstveld niet als variabele mag gebruiken??????

MsgBox functie,

voor een goede gedetailleerde uitleg met voorbeelden zie de help files

Ron

Ik snapte al dat er die functie is, maar ik snap niet hoe je dan de invoer van de gebruiker kan controleren???? :confused: :confused: :confused:

Waar gebeurt de invoer van de gebruiker?

En wat moet die invoeren, en wat mag die helemaal niet invoeren?

Hallo claudiag,

als je gegevens aan specifieke voorwaarden moeten voldoen, kun je een Voor Bijwerken gebeurtenis gebruiken op formulierniveau en/of op control niveau.
Een control is ieder objekt (keuzelijst, tekstveld, knop, et cetera) dat je in een formulier kunt zetten.

Op een hoger niveau kun je in VBA funkties schrijven die valideren op geldige invoer.
Dat is handig als het gaat om voorwaarden die gelden voor meerdere controls in meerdere formulieren.

Groet,

Tardis

Waar gebeurt de invoer van de gebruiker?

En wat moet die invoeren, en wat mag die helemaal niet invoeren?

Er zijn twee tekstvelden. De gebruiker kan in alletwee wat invoeren, maar niet tegelijkertijd, want in de één moet de uitvoer komen te staan. De gebruiker mag alleen getallen groter dan 0 invoeren, maar dus niet kleiner of gelijk aan nul. Nu is het de bedoeling dat de gebruik na het invoeren van het getal op een cmd drukt en als de invoer gelijk is aan nul of kleiner dan 0 moet er een foutmelding komen... Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Ik moet overigens ook zorgen dat ik niet de .text van een tekstveld als variabele gebruik. Hoe kan ik dan ooit een berekening laten uitvoeren????

Hallo claudiag,

wat bedoel je precies te zeggen met

De gebruiker kan in alletwee wat invoeren, maar niet tegelijkertijd, want in de één moet de uitvoer komen te staan

Je kan immers maar 1 gegeven tegelijktijd invoeren ;)
Wat bedoel je met uitvoer????

en met

Ik moet overigens ook zorgen dat ik niet de .text van een tekstveld als variabele gebruik. Hoe kan ik dan ooit een berekening laten uitvoeren

Wat bedoel je te zeggen????

Wat weet je van VBA (eea vraagt wel wat basiskennis)?

Groet,

Tardis

Laatst bewerkt:
Hallo claudiag,

wat bedoel je precies te zeggen met

Je kan immers maar 1 gegeven tegelijktijd invoeren ;)
Wat bedoel je met uitvoer????

en met

Wat bedoel je te zeggen????

Wat weet je van VBA (eea vraagt wel wat basiskennis)?

Groet,

Tardis

Nee. Ik heb niet echt basiskenneis:(:(
Ik heb niet zo opgelet bij informatica
Heb problemen gehad enzo en nu moet ik een po maken
En dat lukt niet... en niemand wil me helpen
De uitvoer komt overigens in één van de invoervelden, daarom heb je er twee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan