Vragen over verwijderen Sasser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik heb een kennis met een besmette pc en nu heb ik het volgende gevonden op internet maar ik kom er niet helemaal uit:

1a. Verwijder het virus met de gratis online scanner van McAfee, klik hier

1c. Indien Windows niet meer naar behoren functioneert. Start uw systeem dan op via een orginele opstartdiskette. Ga vervolgens naar stap 1.

2. Controleer hierna uw systeem op nog aanwezige bestanden en registry-regels voor zover nog aanwezig: verwijder deze handmatig.

Ik neem aan dat 1c. van toepassing is omdat de pc vanzelf afsluit en opstart. Dus dan moet ik opstarten met een opstartdiskette. Weet iemand waar ik die vandaan haal?

En als ik dan opstart met een opstartdiskette kan ik dan nog wel verbinding maken met internet om stap 1a. uit te voeren? (Hij start dan toch niet gewoon windows xp op?)

Kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt!!

Of deze even draaien om te checken op Sasser (zie bijlage).

?

Hé, ik voeg een bijlage toe en toch zie ik 'm niet.
??

Poi,

Probeerde je misschien een *.exe-bestandje toe te voegen? Dan zul je dat eerst moeten zippen of rarren, want voor bijlagen zijn de volgende bestandstypen toegestaan: *.gif, *.jpg, *.png, *.txt, *.zip, *.bmp, *.jpeg, *.doc, *.rar. Verder mag de bijlage niet groter zijn dan 102400 bytes.

Jessy27,

Hier vind je links naar diverse tooltjes voor het opsporen en verwijderen van Sasser.

nog een keer

Ok, nog een keer dan in zip formaat. Was inderdaad een exe-file.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan