Vragen over Webzash boekhouding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Setup is 15 minuten tijd. Bij mij werkt de smtp email driect.
Tijdens de setup worden alle smtp instellingen gevraagd.

Bestand webzash-v3.0.tar.gz (dit is de full package) heb ik gedownload. Om te testen heb ik alles in mapje "boekhoud" gezet.

Hieronder ga ik er vanuit dat je
- begint meet een lege database
- alles test op domein "handy5.nl"
- alles in mapje "boekhoud" hebt gezet
- alleen bestaande emailadressen van domein handy5.nl gebruikt !!!
(dus geen alias emailadressen)

Setup: www.handy5.nl/boekhoud/

User Name: admin
Password: ******** (wachtwoord voor inloggen)
Email: info@handy5.nl

[x] User can create accounts
[ ] Administrator approval is required for activating user accounts
[ ] Email verification required for activating user accounts

Protocol: smtp
Hostname: handy5.nl
Port: 587
[x] Use TLS
Username: info@handy5.nl
Password: ******* (wachtwoord van info@)
From: info@handy5.nl

Als de setup klaar is dan netjes uitloggen en opnieuw inlkoggen
Dan worden de instellingen opgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt

Is wat ik ook eerder geschreven heb
Tot zover niks nieuws
Zag wel fout in Error log cloud86 (hierboven ergens aangegeven)maar kom ik nog niet echt verder mee.
 
Is wat ik ook eerder geschreven heb
Tot zover niks nieuws

Berichtje #1 ook het versturen van bijv vergeten ww via email lukt dan niet

Als email via smtp versturen al werkte, waar waren de eerste 80 berichtjes dan voor :eek: ?? :shocked:


Kan ik #81 verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch het probleem
Bij mij werkt smtp niet.

Maar voor de rest heb ik alles hetzelfde gedaan als jij.
Naderhand voor mail gekozen ipv smtp en dan werkt het.
Waarom Het bij jou werkt en bij mij niet weet iknook niet.

Overigens kun je ook nog een account aanmaken
Daar worden mail instellingen weer gevraagd.
 
Dat is toch het probleem
Bij mij werkt smtp niet.
Maar voor de rest heb ik alles hetzelfde gedaan als jij.
Ergens in het begin gaf je aan dat je geen (of niet goed) de email tijdens de setup had ingesteld.
Daarna ging je rechtstreeks in bestanden en database aan de gang wat nooit de bedoeling is.

Ik heb een schone setup gedaan waarin ik tijdens de setup de email instellingen goed heb ingevuld. Bij mij werkt de email direct goed !! Daarom berichtje #81 met instellingen die je tijdens de setup nodig hebt.

Aanvulling.
Er zijn van dit programma diverse packages. Sommige zonder CakePHP, andere met CakePHP maar die missen een paar plugins, en er is ook een fuill package die ik heb gebruikt. Zie #81 voor het linkje. Controleer even of je de full package hebt?

Overigens kun je ook nog een account aanmaken
Daar worden mail instellingen weer gevraagd.
In de versie die ik heb worden geen email instellingen bij Create account gevraagd.
Gek genoeg wordt daar wel om de database config gevraagd.
 
Laatst bewerkt:
Als ik in het programma naar de instellingen ga dan ziet het er zo uit
In de database en/of bestanden/mappen heb ik niets aangepast.

email.jpg

(om te testen heb ik de smtp server van ziggo gebruikt)
 
Laatst bewerkt:
In een eerder bericht gaf ik als bijlage een testtool om de email config te testen.
Dit heb ik net gedaan, Hostname + TLS + 587 zijn goed. Jouw info@ met wachtw kan ik niet testen.
Code:
SERVER -> CLIENT: 220 shared18.cloud86-host.nl ESMTP Postfix
CLIENT -> SERVER: EHLO www.local.test
SERVER -> CLIENT: 250-shared18.cloud86-host.nl250-...-ETRN250-STARTTLS250-ENHANCEDSTATUSCODES250-...
CLIENT -> SERVER: STARTTLS
SERVER -> CLIENT: 220 2.0.0 Ready to start TLS
CLIENT -> SERVER: EHLO www.local.test
SERVER -> CLIENT: 250-shared18.cloud86-host.nl250-PIPELINING250-SIZE 26214400250-ETRN250-AUTH DIGEST-MD5 CRAM-MD5 PLAIN LOGIN250-ENHANCEDSTATUSCODES250...
CLIENT -> SERVER: AUTH CRAM-MD5
SERVER -> CLIENT: 334 PDE5Mjc5MDQ0NjkuOTMxOTIxMEBzaGFyZW...
CLIENT -> SERVER: [credentials hidden]
SERVER -> CLIENT: 535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure

Als jij deze "smtp testtool" gebruikt krijg je dan een email binnen?


Aanvulling: programma hier getest op PHP 7.4
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik in #41 ook al getoond , weliswaar leeg


IK heb niks in bestanden aangepast tenminste alleen bestand met foreach fout die ik weer hersteld heb.(orgineel)

wel voor testen bestand app/Config/email.php.default geactiveerd. (tijdelijk hernoemd naar email.php) maar dat wis je al.

Wel in DB de mail settings. (tabel WZsettings) Maar dat kan dus ook via admin > general settings

Probleem begon toe ik uitlogde en voor Forgot Password password koos , je wilt natuurlijk ook zien of alles werkt.


OP dat moment wordt wachtwoord in database veranderd en dit wordt je via mail toegezonden, zal voor jou niks nieuws zijn.

Maar als geen mail komt.................................zo begon het dus.


Bestanden heb ik ook waar jij ze vandaan heb op Github . versie 3


Verder moet je ervan uitgaan dat ik programma aan het ondekken was , achteraf is het meer logisch.



#81 kan weg, bedankt!


zie ook

https://github.com/prashants/webzash/issues/162

https://github.com/prashants/webzash/issues/158 (weliswaar Gmail)


bijlage error log cloud86 meer kan ik niet vinden , fout melding ontstaat tijden verzenden.
log 1.PNG


Heb je ook een account aangemaakt ?
 
Laatst bewerkt:
info en test werken beide op jou tool

Mail inhoud:

Naam uitgaande server : handy5.nl
De gekozen encryptie : ssl
De gekozen poort : 465
Tijdstip : 05/12/2022 19:50:41


ingevuld bij
SMTP server: handy5.nl
 
Laatst bewerkt:
Klopt maatr daar vind ik niks met betrekking tot..

Dit is enigste
 
Klopt maatr daar vind ik niks met betrekking tot..

Dit is enigste
Error log op je hosting geeft wel vaak errors, zolang die door PHP worden uitgeworpen.
Als de error-handler van CakePHP die uitwerpt, bijv., applicatie-specifieke errors. Dan vind je die in de errorlog van CakePHP.
 
Naam uitgaande server : handy5.nl
De gekozen encryptie : ssl
De gekozen poort : 465
Het boekhoud programma kent geen SSL, wel TLS 587. Jouw provider ondersteunt dit ook.
Heb je dit ingesteld in de email instellingen, zie instellingen #81 (vergeet het vinkje bij TLS niet)
 
Laatst bewerkt:
Ja die instellingen kloppen.

Al veel geprobeerd maar geen mail....
 
Als je dezelfde mailinstellingen gebruikt in een losse sample van PHPmailer, met de log aan.
Werkt die dan wel? Of het nu wel of niet werkt, je zult echt een log moeten zien.
Neem die instellingen over in CakePHP, werkt het dan wel?

Ik heb anders sterk het idee dat we geen goede logging uit cakePHP gaan krijgen. Misschien omdat deze behoorlijk verouderd is. Dus daarom eens via phpMailer proberen. Als het dan nog niet werkt, dan vermoed ik dat CakePHP ergens wat ondersteuning mist.

Vergeet niet: Deze versie is al 5 jaar oud!
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je de full package (Bestand webzash-v3.0.tar.gz) ?
https://github.com/prashants/webzash/releases

Heb je een schone install gedaan op een lege database?

@aar. net heb ik zelf even getest met email ww( kreeg ik via pm)
De email werkt met phpMailer goed bij TLS 587, host handy5.nl
In mijn app werkt de email goed (test op ziggo server). Bij host van TS lukt het (nog) niet.

@frenske123. ik heb totaal geen verstand van boekhouding, wel een account in programma aangemaakt en geactiveerd. Ook 2 Ledgers (whatever) erin gezet en een credit en debet. Nergens ben ik een foutmelding tegengekomen.
 
Laatst bewerkt:
Ja
Ja


Met jou testtool komt mail aan met instellingen zoals in #81
 
Met jou testtool komt mail aan met instellingen zoals in #81
OK. Als je hebt gekozen voor TLS 587 dan staat dit in de email als het goed is ?
 
Laatst bewerkt:
die wat ik je persoonlijk heb gestuurd JA

Op rouncube in elk geval nog geen mail ontvangen , voor het geval dat....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan