• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vragen overzetten van ene tabblad naar andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiritguard

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2015
Goedemiddag iedereen,

Wie kan mij helpen?
Voor een stage ben ik bezig met het opzetten van een systeem voor interne audits, dit doe ik via excel(zie bijlage voor een voorbeeldbestand)

In tabblad 1(A20.F) staan de te stellen vragen, het kan zijn dat hier later nog vragen bijkomen en dergelijke.
Tabblad 2(A20.F+C) moeten de vragen komen te staan waarna deze pagina afgedrukt kan worden.
De vragen van vorige audits moeten hier wel in blijven staan.

Dit bestand zal uiteindelijk rond de 50 verschillende audits gaan bevatten.

Wie kan mij hier mee helpen?

Zelf weet ik een heel klein beetje de basics van VBA maar ik ben zeer leergierig :)
Hebben jullie verder nog tips voor websites, boeken ect. om mijn kennis op dit gebied uit te breiden?

Alvast heel erg bedankt!

met vriendelijke groet,
MarcBekijk bijlage 2015-04-29 macro's.xlsxBekijk bijlage 2015-04-29 macro's.xlsx

Beste,

Ik stel voor dat ik via een dubbele muisklik in kolom van A20.F de rij kopieer die overeenstemt met het nr naar het andere blad. Het printbereik op A20.F+C is ingesteld vanaf kolom B tot en met kolom J. Correct?
Ken je iets van VBA? Zoek dan eens op het www naar de code om de laatste rij in een werkblad te bepalen en met welke code je via een dubbele muisklik een subroutine kan starten.
Ik kan momenteel niets uittesten want ik beantwoord jouw vraag via een tablet.

Laatst bewerkt:
Goedendag Tkint,

Bedankt voor de snelle reactie.
Het afdrukbereik wordt automatisch bepaald door de code:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

Dim lLaatsteRegel As Long

ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = Empty
        lLaatsteRegel = Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row
        ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = Range("B4:J" & lLaatsteRegel).Address(1, 1)

Application.Dialogs(xlDialogPrint).Show

End Sub
Dit ligt inderdaad vanaf kolom B tot en met J
Ik ken VBA niet goed, het is echt de basis van de basis die ik heb....

Voor het bepalen van de laatste rij in het werkblad heb ik de volgende code gevonden:
Code:
Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

Voor het starten van de subroutine:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Cancel = True
    If Target.Count = 1 Then If Target.Address = "$K$1" Then Application.Goto Sheets("A20.F").Cells(12, 2), True
End Sub

Beste,

Ik vind geen code waarbij de aangeklikte rij op A20.F gekopieerd wordt naar de laatsterij+1 op A20F.C. Ook hiervan vind je voorbeelden op het www.
Ik kan pas vanavond een code schrijven en uittesten.

Dat zou vreselijk fijn zijn!
Ik ga zelf nog even zoeken naar die andere code.

Zie code.

Code:
Sub Importeren()

Dim lastrow As Long
    Dim lastrow2 As Long

Sheets("A20.F").Select
        lastrow = Columns("A").Find("*", SearchDirection:=xlPrevious, SearchOrder:=xlByRows, LookIn:=xlValues).Row
            Range("A3:J" & lastrow).Copy
            Sheets("A20.F+C").Select
            lastrow2 = Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
            ActiveSheet.Range("B" & lastrow2).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
                        :=False, Transpose:=False
End Sub

Bijlage:Bekijk bijlage 2015-04-29 macro's(macro).xlsx

Laatst bewerkt:
Hoi Roeland,

Ik heb net de code uitgeprobeerd, bij mij kopieert hij de tekst niet uit het tabblad A20.F maar uit A20.F+C, de range klopt wel..

Heb je mijn bijlage geprobeerd?

Op mijn bijlage staat de import knop op sheet A20.F+C namelijk.

Niet dat dat eigenlijk zou moeten uitmaken.

EDIT*
Stom, geen xlsm gemaakt.

Laatst bewerkt:
De macro werkt gewoon. Het lijkt alsof hij de vragen van dezelfde pagina kopieert, maar dat is niet zo, de vragen zijn nou eenmaal hetzelfde op beide pagina's.

als ik het via de bijlage doe dan krijg ik de melding dat de macro niet beschikbaar is, dus heb ik de code zelf over gekopieerd.

Ik ga vanmiddag eventjes verder proberen, ik laat het horen als het lukt/niet lukt :)

EDIT*
De code werkt!
Ik had wat fouten gemaakt in het invoegen
heel erg veel bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan