Vragen schoolopdracht Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilseruiterk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2020
Voor school moet ik een Access-opdracht maken. Maar bij de volgende vragen kom ik er niet uit:

1. Maak een combo box voor het veld Cursusnummer van tabel
tblINSCHRIJVINGEN zodat het cursusnummer kan worden ingevoerd
op basis van een gekozen cursusnaam en begindatum. Zorg er voor dat alleen cursusnummers uit de lijst kunnen worden ingevoerd. Hoe wordt een combo box worden gemaakt? Cursusnummer, cursusnaam en begindatum zijn een entiteit en tblINSCHRIJVINGEN is een tabel.

Query's
2. Maak een update query waarmee in de TABEL tblINSCHRIJVINGEN de
velden Betaaldatum en Betaaldbedrag (beide entiteiten) kunnen worden gewijzigd op
basis van de gegevens in de tabel tblBETALINGEN. Hoe moet ik dit doen?

3. Pas de query zodanig aan dat alleen die studenten worden opgevraagd
die zich ingeschreven hebben voor een bepaalde cursus die de
medewerker kan opgeven, en die exact de cursusprijs hebben betaald. Iemand enig idee?

Graag hoor ik van u.

Hoe wordt een combo box worden gemaakt? Cursusnummer, cursusnaam en begindatum zijn een entiteit en tblINSCHRIJVINGEN is een tabel.
Je hebt de definitie van een entiteit niet helemaal op orde; die zou ik nog even opzoeken. Je bent in de war met attributen. Comboboxen in Access maak je vanuit het tabblad <Ontwerpen> met de knop <Keuzelijst met invoervak>. Je baseert een keuzelijst met invoervak doorgaans op een tabel, zodat je inderdaad alleen keuzes kunt maken uit die tabel. Als je de Wizard daarbij gebruikt, maak je hem redelijk automatisch en makkelijk. Gooi overigens je school maar gelijk weg, want als je van mij les zou hebben gehad, dan had je geleerd om nooit keuzelijsten te maken in tabellen :).

2. Maak een update query waarmee in de TABEL tblINSCHRIJVINGEN de velden Betaaldatum en Betaaldbedrag (beide entiteiten) kunnen worden gewijzigd op basis van de gegevens in de tabel tblBETALINGEN. Hoe moet ik dit doen?
Zie hierboven mijn opmerking over attributen :). Ik snap eerlijk gezegd de opdracht ook niet helemaal. Op basis van jouw omschrijving zou ik ook niks kunnen.

3. Pas de query zodanig aan dat alleen die studenten worden opgevraagd die zich ingeschreven hebben voor een bepaalde cursus die de medewerker kan opgeven, en die exact de cursusprijs hebben betaald.
Hier wordt gevraagd dat je de query uitbreidt met een filter op basis van de tabel Inschrijvingen.

--------------------------
Bedankt voor uw bericht. Ik denk dat ik hiermee grotendeels verder kom.

Wat betreft de laatste vraag (verduidelijking vanuit de docent):
Je maakt een query waarmee je alle studenten kan opvragen die zich ingeschreven hebben voor een bepaalde cursus en die precies de cursusprijs hebben betaald. De cursus moet de gebruiker op kunnen geven waarin de gebruiker een artistname kan opgeven. Verder moet je uiteraard nog een ander criteria maken over dat het betaald bedrag gelijk is aan de cursusprijs.

Heeft u enig idee wat er mee bedoeld wordt als er een artistname moet worden gebruikt?

Graag hoor ik van u.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan