• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vragenlijst: verschillende gegevens in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolienb

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Ik heb wederom een vraag betreffende een vragenlijst ik excel.

Ik ben bezig met een clienttevredenheidsonderzoek. Nou zijn er verschillende clienten met verschillende zorg. Een vraag is hoevaak een client zorg heeft. Sommige mensen hebben meerdere soorten zorg. Hoe kan ik dit het beste verwerken zodat ik er straks ook apart kan toepassen bij functies...
of moet ik dit dan toch in apaperte cellen plaatsen
zie cel 6D van document (ook opmerking).

Ik hoor het graag!
gr,
Carolien

Bijlagen

Neem kolom C voor het getal met de a, en kolom D voor het getal met de b.

Bedankt voor de snelle reactie.
Kan ik uit jouw antwoord opmaken dat het dus niet mogelijk is deze twee te verwerken in 1 cel en hiermee vervolgens toe te passen in functie?!

Bedankt voor de snelle reactie.
Kan ik uit jouw antwoord opmaken dat het dus niet mogelijk is deze twee te verwerken in 1 cel en hiermee vervolgens toe te passen in functie?!

Dit kan uiteraard wel, maar de formules zullen merkelijk moeilijker worden. Jij mag kiezen, je weet nu wat de consequenties zijn.

Ik ben lastig:
hoe ingewikkeld? Zou je me een voorbeeld kunnen geven?
Ik ben absoluut geen excel expert, heb wel kennis van de basis....

Idd je bent lastig :p

Bv . voor het getal bij de b: is het getal altijd kleiner dan 10?

Zo moet je dat niet zien :rolleyes:

Dankzij jouw/jullie intellect is de uitleg is hier veel duidelijker, en bovendien maatwerk, dat vind je niet in excel-boeken.
Daarnaast is de vragenlijst verwerking een (klein) onderdeel van mijn afstudeeropdracht, als je wil kan ik deze voor je uitschrijven......

Voor één keertje dan ;)

=WAARDE(DEEL(C6;VIND.ALLES(" ";C6)+1;1))

Dit voor het getal bij b. En dan heb je nog niets van optelling of aantal.als gedaan of zo...

Wigi

Hellup,
Ik kom er niet uit,
Wigi, ik heb jouw formule gekopieerd en proberen aan te passen voor mijn nieuwe lijst. Dat lukt dus niet.

Hij ziet de het volgens mij als één getal (een 1,3 ipv van een 1 en een 3), hoe kan ik dit bereiken? Naast dat ik wil weten hoeveel mensen welke zorg hebben wil ik ook graag weten hoeveel mensen welke combi hebben (zie blad 2).......

Bijlagen

Snap je nu waarom ik zei van meerdere kolommen te gebruiken ;)

t begint te dagen ja.......
maaruh, als ik dus meerdere kolommen maak, met in elke cel een cijfer, hoe kan ik dan het aantal clienten weten die gecombineerde zorg heeft, en welke combinatie......
hij ziet de cellen dan apart, hoe kan ik ervoor zorgen dat deze samen worden genomen (snap je t nog??) of is er een andere/betere manier om dit voor elkaar te krijgen

Doe maar meerdere kolommen. Zet boven elke kolom een titel, en liefst dan nog een titel met tekst en geen getal. Vervolgens gebruik je database functies. Een uitgebreid bestand met voorbeelden staat op mijn site: www.wimgielis.be, Excel > Voorbeeldbestanden > Databasefuncties.

Wigi

Kom er niet echt uit....jammer genoeg moeilijker dan ik dacht
Ik heb nu gewoon een 4-tal categorieën toegevoegd die de verschillende combinaties weergeven. Gelukkig zijn het er niet veel.
dus enkelvoudige zorg =1,2,3
gecombineerde zorg = 4,5,6,7

hiermee lukt t....zie doc.

Bedankt voor al jullie moeite en meedenken! Geniet van t zonnetje (hier schijnt ie tenminste volop:cool: )

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan