Vragenscherm met oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kathl1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Hallo,

Graag had ik geweten of het volgende mogelijk is in Acces of misschien een ander programma.

Ik heb verschillende producten met allemaal verschillende eigenschappen.

Ik ben op zoek naar een manier waardoor je door verschillende vragen te beantwoorden bij het "ideale" of zo ideaal mogelijke producten komt.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.

Kathl1

Access is daar bij uitstek geschikt voor.
Je legt de vragen vast in een tabel en je geeft iedere vraag een waarde voor een bepaald product. als je alle vragen hebt beantwoord zal een bepaald product de meeste punten krijgen en dat is dan je advies.

Enjoy!

Ok dus als ik het goed begrijp krijg ik een tabel met producten en een tabel met de vragen.

De vragen kan ik dan in een formulier laten beantwoorden.

Hoe koppel ik dit allemaal dan? Sorry ben echt nog een beginner in Access

Iedere vraag krijgt een aantal antwoorden. Ieder antwoord zal meer of minder bij een bepaald product horen. Na een aantal vragen zal een bepaald product steeds meer de voorkeur krijgen.

Bijvoorbeeld (voorbeeld is uit mijn duim gezogen)

Ik hou van: Appels(10), Augurken(5), Kaas(0)
Ik drink meestal: Wijn(0), Bier(5), Fris(10)

Als je deze vragen hebt en je bent benieuwd naar de eet/drink gewoonten van je respondent dan zou je kunnen zeggen dat als hij/zij kiest voor Appels en Fris, dat je respondent een gezonde levensstijl heeft want hij/zij heeft 20 punten gehaald op die twee vragen.

Je vragen en je antwoorden evenals de zwaarte van ieder antwoord per categorie moet je opslaan in je database. De categorie in bovenstaand voorbeeld is Gezondheid maar kan ook Koopgedrag zijn.

Ik verzin het allemaal terwijl ik het schrijf.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan