Vreemd Draadloos internet probleem op de laptop (SiteCom)

Status
Niet open voor verdere reacties.

xlsnipelx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Hallo,
m'n zus heeft een laptop gehad die 2x is gecrashd de 2e x hebben we er een hele nieuwe harde schijf in gezet, Me zus heeft nu een andere laptop k zou nu deze laptop krijgen. Nu we hem aan de praat hebben gekregen hebben we ineens problemen met het draadloos internet, het kan niet aan me router liggen alles staat goed op de nieuwe laptop van me zus doet internet het ook gewoon perfect. Maar even terug naar mijn probleem. Als k de laptop net heb opgestart moet het internet heel lang laden en later geeft die bij onze verbinding aan ( beperkte toegang ) we hebben zoveel afgezocht maar konden egt niks vinden, toen zagen we als je je muis op de verbinding hield wat voor beveiliging erop staat, Vreemd genoeg staat op deze laptop achter beveiligingstype : WEP terwijl we in de router hebben gezet WPA-2 ( aes) toen keken we bij de nieuwe laptop waar alles het wel goed deed en daar stond gwn dat WPA-2 ...... Toen hebben we eens de beveiliging op WEP gezet en toen bleek het wel goed te werken en toen we het terug hebben gezet op WPA-2 kregen we weer geen verbinding en bleef er maar WEP achter staan?? we hebben egt alles afgezocht maar heeft nog niks opgevelerd. Snapt iemand dit?

mischien een mogelijk antwoord:

mischien is de laptop te oud om WPA2 te ondersteunen

als de laptop het wel op WEP doet is mijn advies

zet de router op WEP beveiliging en iedereen is blij :)

Nee...

De laptop is niet te oud hij heeft het ongv 2 en een half jaar goed gedaan en dat op Wpa-2. en me vader vindt het niet goed als we hem op WEP zetten want dan denkt die dat die te onbeveiligd is... Dusjaah maar hij heeft het altijd goed gedaan.

kan zijn dat de internet wifi kapot aan het gaan is of beperkingen heeft opgelopen ivm virus of wat anders
WEP is niet zo onveilig als lijkt tenzij je allemaal 11111111111 gebruikt als wachtwoord :)

als ik wil kan ik inbreken op een WPA2 netwerk
dus dat wil niets zeggen over de sterkte van WPA2 :P

Heb je wel gelijk in, maar k weet het namelijk niet zeker of de wifi beschadigd is er zit een Wifi knop naast de opstart knop k heb 'm al paar keer uit en aan gezet maar zonder resultaat. Maar k ga denk toch maar me vader overtuigen om op WEP te zetten. als het WPA was deed die het nog wel:P maar WEP weet k niet zo zeker

EDIT*
k denk dat je wel gelijk hebt, De laptop is al 2x dood gegaan:P 1x is die 8 weken lang in de winkel gebleven zonder egt PERFECT resultaat en de 2ex Was de laptop ook dood gegaan dus we hebben er een hele nieuwe Harde schijf in gezet,

Laatst bewerkt:
Heb je wel gelijk in, maar k weet het namelijk niet zeker of de wifi beschadigd is er zit een Wifi knop naast de opstart knop k heb 'm al paar keer uit en aan gezet maar zonder resultaat. Maar k ga denk toch maar me vader overtuigen om op WEP te zetten. als het WPA was deed die het nog wel:P maar WEP weet k niet zo zeker

EDIT*
k denk dat je wel gelijk hebt, De laptop is al 2x dood gegaan:P 1x is die 8 weken lang in de winkel gebleven zonder egt PERFECT resultaat en de 2ex Was de laptop ook dood gegaan dus we hebben er een hele nieuwe Harde schijf in gezet,

oke dan :)
mocht je een goed laptop merk zoeken ik raad altijd de A merken aan (Asus Asrock)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan