vreemd Form gedrag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jedi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jedi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Ik heb 2 forms.
De ene kan ik editten en de andere sinds kort ineens niet meer ?

Ik heb alles al nagelopen, maar ik heb geen idee wat er aan de hand is.

iemand enig idee waar het ene formulier wel te eitten is en het andere niet?

Nee, ik heb niks disabled.
In enkele versies terug van m'n programma ging het nog wel.

Ook kan ik nergens meer in de tabellen een nieuwe kolom toevoegen.

Ook kan ik nergens meer in de tabellen een nieuwe kolom toevoegen.
Dat riekt alsof je onlangs iets rigoreus hebt veranderd, wellicht een verplaatsing van de db, nieuwe Windows of Office versie, aanpassing van de beveiligingsopties o.i.d. Dus begin eens met te vertellen wat er zoal is veranderd de laatste tijd.

Ja dat is een goeie.

Voor zover ik weet heb ik niks veranderd.
In ieder geval geen beveiliging of zo er op gezet.
Maar wat er ook gebeurt is, waarom het enme formulier wel en het andere niet ?, dat vind ik zo raar.

Bij raadselachtige problemen decompileer ik altijd de database met :
Code:
"c:\program files\microsoft office\office14\msaccess.exe" "C:\...\mijnprogramma.accdb" /decompile
Is het probleem dan nog niet opgelost dan importeer ik de foutieve database in een nieuwe.
Wellicht heb je hier wat aan.

Gr Jan

Ik krijg de melding dat hij het bestand niet kan vinden.
Ik ga er morgen eens even uitgebreider voor zitten.

Wat gebeurt er dan, bij het decompilen ?

Ik heb al wel ontdekt, dat als ik een werkend formulier copieer, die copie ook niet te editten is.
Als ik echter een nieuw tekstveld toevoeg, die dan weer wel.
Heel raar allemaal.

Waar kan ik trouwens vinden/aanpassen welke tabellen hij gebruikt voor het formulier ?
Het werkende formulier zoekt namelijk enkele kolommen die niet meer bestaan, die wil ik graag weghebben.

Het repareren heeft helaas ook niet geholpen.

Laatst bewerkt:
In het ontwerpscherm van het formulier zie je in de gegevenseigenschappen van het formulier welke rijbron je gebruikt. Velden die je niet meer gebruikt, kun je natuurlijk altijd weghalen, daar heb je de Recordbron niet voor nodig.

Even dacht ik dat dat het was, maar helaas, de meldingen blijven gewoon terugkomen. Maakt niet uit of ik het element helemaal verwijder of een andere bron toewijs.

Zonder de db kunnen we verder niks zeggen. Maak een voorbeeldje. Wat ook een beetje helpt: de SQL van de query die je op het formulier gebruikt. Dan kunnen we alvast controleren of de Recordbron wel deugt.

De SQL van de query van het formulier ? ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Misschien als je je emailadres per pb geeft, dan stuur ik je het bestand. Dat kijkt wat makkelijker ;-)
Jullie kennis gaat mij boven mijn pet. ;-)

Als je een formulier kunt maken, dan kun je ook de SQL daarvan bekijken. Een formulier heeft (tenzij het een niet-gebonden formulier is) altijd een Recordbron. Dat is ofwel een tabel, ofwel een opgeslagen query ofwel een query die je hebt gebaseerd op een tabel bij het maken van het formulier. In alle gevallen (van het querygebruik) kun je de SQL bekijken door de eigenschappen van het formulier te bekijken, en op het tabblad <Gegevens> de regel <Recordbron> te selecteren en op de knop met de 3 puntjes te klikken. Dat brengt je in het ontwerpscherm van de query. En daar ga je dan naar de SQL weergave. En die tekst kopieer je, want die wil ik zien.

Ehhhhh, ik heb gewoon een tabel en dan maak ik een textbox op het formulier en die laat ik naar die tabel verwijzen.
Meer heb ik eigenlijk niet.

Er zit in het form geen onclick event.

1368364017roef1.jpg

1368364039roef2.jpg

Laatst bewerkt:
Onclick event? Mag je even aanwijzen waar ik daar naar verwijs :)
Een plaatje is leuk, maar zegt niks. Wat ik zie ik een hoofdformulier met een subformulier. Die zijn dus blijkbaar goed gekoppeld, maar verder zegt dat niks. Ik heb echt de SQL nodig. Zie vorige bericht hoe je daar aan kan komen.

Sorry, verkeerde gedachtegang.
Dit krijg ik als ik op de 3 puntjes klik:

screenshot.23.jpg

En dat krijg je omdat je de eigenschappen van het tekstveld <Bedrijf> hebt aangeklikt. Ik wil de eigenschappen van het Formulier zien.

Nog steeds niet; de Recordbron (of (RecordSource) staat op het tabblad <Data>.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan