Vreemd gedrag IExplorer bij browsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wyvern

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Beste allen,

uit noodzaak mij hier aangemeld. Het volgende is loos.

Op een laptop in mijn wireless netwerk kan ik niet fatsoenlijk internetten. Het is de laptop van mijn zwager die mij vertelde dat ie waarschijnlijk een virus opgelopen heeft.

We hebben dat met virusscanners/spywarescanners proberen te achterhalen, maar dat lukt niet goed. Om de een of andere reden kan ik op deze laptop geen internetpagina's openen die ook maar een beetje met virusscanners/spyware scanners te maken hebben.

De pagina's worden standaard omgeleid naar een pagina die lijkt op 'google'-zoekresultaten. Ook al tik ik gewoon het internetadres van de betreffende site in.
Vandaar uit wordt je alle uithoeken van het internet opgestuurd, behalve naar de site waar je heen wilt.

Op basis van andere tips hier en elders heb ik de volgende dingen geprobeerd:
- ipconfig /dnsflush (hielp niet)
- ipconfig /all levert alleen maar zinvolle info.
- pingen naar de betreffende internetsite. Werkt wel, maar is toch vreemd. Als ik dit vanaf een andere machine doe, wordt dezelfde naam vertaald naar een ander ip-adres.
- met spybot een scan uit laten voeren. Die gaat af op 2 bestanden clauth1.dll en clauth2.dll, maar schoonmaken lukt niet. Verwijderen wel, maar heeft geen soelaas.
- andere virusscanners kan ik niet downloaden/installeren. Het programma dat actief is, blokkert allerlei initiatieven. Ook de spybot werd halverwege gecancelled.

Vanaf een andere laptop in hetzelfde draadloze netwerk werkt alles prima. Het probleem zit dus op de genoemde laptop.

Iemand zinvolle ideeën ?

Mark

Laatst bewerkt:
Al eens opgestart in Veilige Modus en dan Superantispyware laten scannen of kan je die ook niet downloaden?

Anders Spybot in Veilige Modus laten scannen.

Raymond,

Download van spyware ging inderdaad niet, maar met een truc deze er toch op geinstalleerd.

2 maal gescand, waaronder 1 maal in veilige modus. Wel wat trace cookies gevonden en opgeruimd, maar het probleem is er nog steeds.

Ik heb net www.grisoft.com ingetikt en krijg vervolgens een pagina van Google voor mijn neus met 'www.grisoft.com' als zoekopdracht.

Now what ??

Mark

PROBLEM SOLVED :D

Hoi,

eindelijk vanochtend het probleem op kunnen lossen.

Via Hijackthis.nl werd ik gewezen op MBAM (malwarebytes' anti malware). Dit programma met (wederom) een truc op de pc kunnen krijgen, installeren, scannen en diverse soorten malware gevonden. Even laten fixen en klaar was klara.

Voor zover van toepassing, bedankt voor het meelezen en meedenken.

Wij kunnen weer vrijelijk internetten (zoals het hoort :evil:!)

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan