Vreemd gedrag monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Hoi, Sinds ong. een week gedraagt mijn monitor zich anders dan voorheen. Bij het opstarten van de pc moet ik de monitor meteen aanzetten. doe k dat niet dan duurt het nadat de pc is opgestart nog enkele minuten voordat de monitor beeld geeft.

Vroeger zag ik meteen beeld als ik de monitor aanzette, nu niet. Nu is het beeld zwart en de led aan/uit is een vijftal seconden aan, dan even uit, knippert, uit en dan weer een vijftal secondena an.

Dat duurt enkele minuten (!) en dan verschijnt het beeld.

NB als ik de pc herstart als hij aanstaat zie ik wel de oude monitor weergave, m.a.w. eerste beeld, dan overgang en dan de Windows opstartprocedure.

Betekent dit dat het beeldschem op zijn laatste pootjes loopt?

grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...............................

Hoi hoi heinflhs

In dit geval of is met je adapter/ voeding wat mis of jouw systeem moeite heeft met veel programma op te starten ..
Waarom probeer je niet eens een andere monitor op dezelfde systeem aan te sluiten ?? en op die manier merken zal je hoe die weer zich tijdens opstarten gedragen zal ..enz..

Welke monitor dus? hoe oud precies is ?? type/merk enz.etc. ?? :( misschien is rond wat info over te vinden :( .... ?

m.z.v.g.

Laatst bewerkt:
of jouw systeem moeite heeft met veel programma op te starten ..
Zie hierin echt geen relatie tot het monitor probleem van de topic starter.

Ontopic:
Idd zou je een andere monitor kunnen proberen, evenals een andere monitorkabel.
Het flikkerend beeld kan betekenen dat je signaalverlies hebt tussen de pc en monitor.
Als laatste zou ik de voeding van de pc verdenken dat die niet meer voldoende spanning kan leveren om de videokaart nog van voldoende power te kunnen voorzien.

@ Jackall

jackall zei:
Zie hierin echt geen relatie tot het monitor probleem van de topic starter.

:( Eerst moet achteraankomen mogelijk worden, wat redenen voor zo trage monitor opstart is ...toch? en dan zullen wij zien ..
Niets als een reden mag nu uitsluiten worden ..

Hallo

Geen echt nuttige info ...

Merk/typenr/ouderdom is nuttig , maar niet vermeld ...

Scherm heeft blijkbaar voedingsproblemen (geschakelde voeding start moeilijk op)

Meestal slechts enkele defekte/uitgedroogde condensatoren.

Deze vervangen , of laten vervangen ... , kosten bijna niets ...

Niet te lang laten aanslepen ... kans op extra/nutteloze schade neemt toe ...

Peter

Laatst bewerkt:
dank voor de reacties, ga e.e.a. uitproberen.

Was nog een ding vergeten te melden: als ik de pc laat heropstarten en ik laat de monitor aan, dan zie ik wel bij het opnieuw de beeldschermen als vanouds. Dell opstart, Windows etc...

Hoi hoi heinflhs

In dit geval of is met je adapter/ voeding wat mis of jouw systeem moeite heeft met veel programma op te starten ..
Waarom probeer je niet eens een andere monitor op dezelfde systeem aan te sluiten ?? en op die manier merken zal je hoe die weer zich tijdens opstarten gedragen zal ..enz..

Dell Optiplex 755 SFF, 6 Gyg Ram, Windows 7 64b., Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.00GHz Conroe 65nm Technologie, Asus 5450 512 Mb.

Welke monitor dus? hoe oud precies is ?? type/merk enz.etc. ?? :( misschien is rond wat info over te vinden :( .... ?

m.z.v.g.

Achh nee beste heinflhs

Ik vroeg alleen maar gegevens over monitor, ( hoe oud is/ type merk enz. ) systeem in dit geval gegevens zijn niet nodig :(

Kreeg je kans wel een andere monitor uit te proberen ook ??

Het is alsof de duvel ermee speelt. Nog geen gelegenheid gehad om e.e.a. uit te testen en een kwartier geleden werkt hij weer als vanouds. Ook uit de slaapstand komt hij meteen.

Geen idee hoe en wat, maar het werkt weer. Allen dank voor het meedenken.

grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

te vroeg gejuicht!

Het probleem is er weer en wordt steeds erger. Vanmorgen zeker 1/2 uur bezig geweest voordat de monitor beeld gaf.

Grafische kaart eruit gehaald, andere monitor aangesloten, geen beeld.

Snap er tot nu toe niet veel van.

Het zou dus niet aan de monitor liggen en ook niet aan de kaart anders had ik nu geen beeld. Heb gecontroleerd naar het opstarten en de programma's die opstarten geminimaliseerd. Geen resultaat.

Voeding werkt, geen virussen, geen spyware programma's ontdekt.

Iemand toch nog een idee/suggestie?

grtzzzzzzz....................

tja, alhoewel ik een beetje huiverig ben om alweer victorie te kraaien lijkt het probleem nu echt opgelost.

eerder de grafische kart uitgebouwd, niets
andere monitor aangesloten niets

nog een andere monitor aangesloten niets

toen maar weer alles zoals eerst gemonteerd en op goed geluk fout diagnose laten draaien

daaruit kwam een foutmelding m.b.t. de tijd van slaapstand monitor ???!!

Heb echter aan die instellingen zelf niets verandert!

Echter hij doet het weer als vanouds. Drie keer achter elkaar pc opgestart en afgesloten en het probleem is weg.

nogmaals dank voor het meedenken.

grtzzzzzzzzzzzz..........................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan