Vreemd geheugenprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nino ten voorde

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik kamp sinds gisteren met geheugenproblemen in mijn slechts twee weken oude pc (zelfbouw).
Ik kreeg telkens na ongeveer 5 tot 20 minuten Windows te hebben draaien een blue screen met de melding: "Memory Management" en "Kernel security check failure".
Ik heb gisteravond en vannacht memtest laten draaien en deze geeft inderdaad fouten aan na ongeveer 2,5u.
Voor de zekerheid heb ik toch een RMA aanvraag gedaan. Vandaag maar weer effe memtest aangezet en na 4 uren heeft memtest nog geen fouten kunnen ontdekken.
Toen maar weer een keer Windows opgestart en ook die liep 2,5u zonder problemen door. :shocked: Ik heb veel computerproblemen gezien maar dit is voor mij toch wel een groot raadsel.
Ik heb het geheugen toch maar opgestuurd voor RMA, maar kan het probleem ook ergens anders liggen? Als werkgeheugen kapot is, kan die zichzelf toch niet ineens herstellen na een aantal uren uit te hebben gestaan? :confused:

Componenten:
-ASRock H170M Pro4;
-Kingston Hyper X 2133 DDR4 2x4GB;
-Intel Core i5 6600;
-Intel HD 530 iGPU;
-Coolermaster V500v2 - 500Watt PSU

Gemiddelde temperaturen:
-Moederbord: 25 graden;
-CPU: 20 graden;

Met vriendelijke groet,

Nino.

Laatst bewerkt:
Videokaart: iGPU van de i5-6600
Antivirus: Kaspersky.

Eveneens Windows al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar ook tijdens de installatie en bij een volledig schone installatie kreeg ik blauwe schermen. De blauwe schermen kwamen vanuit het programma/systeembestand: "ntoskrnl.exe". Op dit moment kan het programma niet laten draaien omdat ik mijn werkgeheugen heb opgestuurd naar de webwinkel voor een vervangend paar modules.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook niet geheel onbelangrijk...merk, type en vermogen van je voeding..?

CoolerMaster V500 v2 - 500Watt 80 Plus Voeding.

Laatst bewerkt door een moderator:
:thumb:, moet voor dit systeem ruimschoots voldoende zijn...
Precies wat ik ook dacht. Ik wil in te toekomst misschien nog uitbreiden met een extra grafische kaart, maar voor de huidige toepassingen heeft de Skylake generatie een prima interne GPU, voor mijn taken. Vandaar dat ik direct voor iets meer vermogen heb gekozen.

http://www.asrock.com/mb/Intel/H170M Pro4/?cat=Download&os=BIOS
Even kijken welke bios versie erin zit als je het geheugen weer terug hebt.

https://www.piriform.com/speccy

Die gegeven bsod's zijn vaak een driver probleem, kan best i.c.m. de bios firmware die nog niet voor W10 is.
Dat zal ik inderdaad even proberen. Ik zag dat er stomtoevallig afgelopen woensdag nieuwe BIOS-versies zijn vrijgegeven. Ik wacht even af wanneer de geheugenbankjes terug zijn en dan flash ik even mijn BIOS versie naar de laatste versie - Deze was nog v1.0, zoals ik op de chipsticker zie staan. Jullie horen nog wat het resultaat is. :thumb:

Topic opgeschoond, er hoeft niet op elk bericht te worden gequote om te antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan