vreemd geluid bij standby computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Mijn PC is één jaar oud, wanneer hij in de slaap functie zit of gewoon niet in gebruik is hoor ik vrijvende schijf geluid.
Het is niet mijn CD speler, zou het kunnen de harde schijf zijn ? daar ook af en toe bij gebruik van de PC men een metaal geluid hoor van vrijving.

Wat kan ik doen, moet ik de harde schijf al vervangen of is er een andere oplossing ?

Wat bedoel je precies? Je hoort iets schuiven of bedoel je het gepruttel v/d HDD?

In slaapstand staat je computer wel aan maar je kan gerust de stroom eraf halen (letwel; in slaapstand niet in stand by!).
Misschien dat dit helpt?

Kan je het geluid iets duidelijker omschrijven?

ja

af en toe bij opvragen van gegevens hoor je werkelijk de harde schijf en het klinkt gek maar het is of hij geroesten is,of zo dan terug niet. Dus moeilijk uit te vissen ?

IK begin er zot van te worden, om het geluid presies te omschrijven :

Het gezoem van een vlieg in combinatie met een vrijvende plaat, is er soms een 2de ventilator in het systeem ?

Met welk programma controleer ik de harde schijf ???

Laatst bewerkt:
Re: ja

Geplaatst door ericvanbelgie

Met welk programma controleer ik de harde schijf ???
Zie de link die ik eerder plaatste, anders even vermelden om welke schijf het gaat.

De (case)fan's controleren, doe je door 1 voor 1 de fan's voorzichtig even te stoppen met je vinger.
Stopt het geluid, dan weet je welke fan er niet goed meer is.

OPgelost

Het probleem is opgelost, de 2de ventilator die geplakt is aan de chip, is los gekomen, die zat niet stevig vast ??

Waarschijnlijk het resultaat van een goedkope PC te kopen in een groot warenhuis die pas 1 jaar oud is en al eens hersteld, omdat de voeding om zeep was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan