Vreemd geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
De laatste tijd als ik de pc aanzet komt er een ratelend geluid uit en ik heb geen idee wat het is.

Wat zou het kunnen zijn?

Maar hoe weet ik welke schijf het is want ik heb er twee?
Is het dan de schijf waar XP op geinstalleerd staat of de andere waar de programma`s op staan?

Kun je ontdekken door de stroom bij een harde schijf er vanaf te halen en dan de pc weer aan te zetten, als je nu nog dat geluid hoort is het waarschijnlijk de andere harde schijf. Als na beide harde schijven getest te hebben het geluid er nog steeds is ligt het daar dus niet aan.

En mocht het wel een van de harde schijfen zijn, dan raad ik je aan ZSM de nodige backups te maken op cd of dergelijke want het kan zomaar afgelopen zijn.
Dat zou zonde zijn van de data die erop staat.

Ben bang dat het de harde schijf is waar XP op staat moet ik dan ook weer een nieuwe XP aanschaffen?

Nou heb je niet de cd erbij gekregen dan, of een recovery disk waar de boel opstaat.
Was de pc tweede hands.
Mischien dat goede vrienden wel een cd te leen hebben, ook al mag ik dat niet zeggen.

Had toen een kale PC gekocht en zelf een legale XP Prof. geinstalleerd weet nu niet hoe dat dan gaat met XP activeren?

Nou als je een leale cd van XP hebt dan heb je niets te vresen toch?
Als je een legale versie hebt met een code en je hebt hem al geregistreerd dan hoeft dat niet nog een keer.
Dat is dan al gebeurd en kun je toch genieten van alle opties van Microsoft.

Dan is dat toch nog een goed bericht valt het alweer mee nou moet ik dus alleen nog een nieuwe schijf kopen.

Mijn dank is groot!!!!!!!!

Moet moet, als je zeker weet dat het uit de HD komt dan is het gokken, net een oude stofzuiger waarvan je denkt dat ieder moment de vonken om je heen springen en toch nog vrolijk een leven lang mee zuigt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan