vreemd icoon op netwerkschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Wie weet wat het icoontje betekend dat wij zien op 1 van onze netwerkschijven als we daar een bestand opslaan? zie voorbeeld Bekijk bijlage icoontje.doc Het gaat dan om het zwarte vierkantje in het icoon van het bitmapje.

Nee, geen snelkoppeling. Het is een foto die op een netwerkschijf staat. Alleen sommige gebruikers kunnen deze niet openen. Oorzaak lijkt me dat vierkantje. Maar waarom?

Lijkt me dan beveiligd binnen Windows, of via een programma.

Sorry voor de late reactie: Het vreemde is dat sommige gebruikers het bestand wel kunnen openen en anderen weer niet (allemaal dezelfde rechten op het netwerk).

Hebben ze ook allemaal dezelfde (Admin.-)rechten op desbetreffend pc?

Ja, ook allemaal dezelfde rechten op de pc (netwerkinstallatie)

Alles samengevat, lijkt me toch dat iig één iemand (een gebruiker van de pc) er meer van af weet.
Anders houden mijn mogelijkheden op.

PS: Zijn het meerdere personen die toegang hebben of slechts één?

We gebruiken de netwerkschjf als opslag voor bijlagen voor ons Servicedesksysteem. De bijlagen worden onder het nummer van de call in een map geplaatst op deze netwerkschijf. Ikzelf kan ten alle tijden de bijlage zien/openen/bewerken. Mijn collega (zelfde afdeling/installatie/rechten etc) kan dit vaker niet dan wel. Het is wel zo dat als ik de bijlage in het mapje stop, het vierkantje er nog niet bij staat. Kijk ik 10 minuten later in die map dan staat het vierkantje er opeens wel bij, maar kan ik er nog alles mee doen! Mijn collega kan binnen die 10 minuten alles doen met de bijlage, maar daarna dus niet meer.
O ja, wel grappig misschien. Ik ben servicedeskmedewerker en mijn collega is serverbeheerder :)
We hebben dit allebei nog nooit gezien bij een icoontje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan