vreemd IP adres??

Status
Niet open voor verdere reacties.

conpom

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Dit is misschien een hele domme vraag, maar mij zegt het niets:
Mijn man kreeg laatst antwoord op een reactie die hij geplaatst had via marktplaats waarin aangegeven werd of hij wel wist dat zijn mail vanaf IP adres 62.234.1271 kwam. Mij zegt dit helemaal niets maar het zal vast iets vreemds zijn. Kan iemand mij helpen?

Het vreemde is dat er 4 cijfers achter de laatste punt staan.
Voor de rest weet ik het ook niet.

een IP-adres heeft 4 groepen van 1-3 cijfers, gescheden door een punt
de cijfers kunnen van 0-255 zijn

Bijv:

- 1.1.1.1
- 69.234.127.12
- 192.168.0.1
- 192.168.123.154
- 10.108.240.255

Dus dat kan geen volledig IP-adres zijn...
het is wel een gedeelte van een IP-adres... van Chello dacht ik

Laatst bewerkt:
Een mail versturen is per definitie je private ip-adres aan de buitenwereld bloot geven, maar dit is normaal. Je kunt het door jou opgegeven ip-adres met dat adres van jezelf controleren door het volgende te doen:

1) Start/Uitvoeren/typ in het invoervak cmd en klik op OK
2) typ ipconfig/ all
3) Jouw ip-adres is bij de regel IP-adres te vinden.

Ik zie dat jouw Internet provider wanadoo is. Klopt dat?

Dennis.

PS. Overigens is het niet 62.234.1271 , maar 62.234.12.71

Een andere combinatie van 1271 dan 12.71 is niet mogelijk. Het door mij opgegeven complete adres is juist. Ik weet trouwens ook dat dat adres van wanadoo afkomstig is, dat heb ik nagegeken.

Dennis.

Maar wat was de strekking van het verhaal, gaf de vraagsteller in zijn mail aan dat er iets bijzonders met het ip adres aan de hand was?

Geplaatst door hangmat
Maar wat was de strekking van het verhaal, gaf de vraagsteller in zijn mail aan dat er iets bijzonders met het ip adres aan de hand was?
Ik heb het bericht van conpom ook 2 keer moeten lezen, en kom tot de slotsom door het als volgt te interpreteren:

Man van conpom: Reageert op een advertentie bij Markplaats.
Adverteerder: Vraagt om de bevestiging of het ip-adres v.d. man van conpom juist is.

Maar het bericht van conpom had misschien ook als vogt kunnen worden omschreven:

Vervang het woord reactie met advertentie, dit verandert echter niets aan de strekking v.h. bericht.

Of moeten wij even bij Buffy te rade gaan, want een taal is net wiskunde. Je wordt niet zomaar een linguist.

Ik heb alles al nagegaan. Het is wel een legaal ip-adres.

Hallo,

Naar mijn mening bestaat een IP-adres nog altijd uit 4 groepen getallen.

voorbeeld: 62.195.18.53

Een IP adres dat uit drie reeksen getallen bestaat is onmogelijk.

mavaros,

Ik heb dat ook vermeld dat het niet juist is. Zie mijn bericht bij PS.

Dennis.

Ik heb dat ook vermeld dat het niet juist is.

Sorry, had niet goed gekeken.

12.71 als einde kan wel.

ps Toch wel raar dat wanneer ik het ip-nummer met www.whois.net opzoekt hij vreemd doet bij de laatste twee getallenreeksen. ( die 12.71)

Laatst bewerkt:
Is niet erg hoor.

Trouwens is een 32bits IP(IPv4) al achterhaald, in 2005 zou (IPv6) al ingevoerd moeten zijn. 20 jaar geleden (net zo als het milennium, weet je dat nog?)konden de uitvinders van IPv4 nog niet weten dat er uiteidenlijk zoveel ip-adressen benodigd zijn. In de toekomst zou dan met IPv6 bijvoorbeeld een koffieapparaat ook v.e. ip kinnen worden voorzien.

Dennis.

PS. Ja, ik log steeds weer af. Ben met iets bezig namelijk.

Oh, had je bericht over de laatste twee getallenreeksen niet gezien.

Ja, ik doe dat op een andere manier. Na 8 hops kwam ik bij Wanadoo terecht. Maar dat is verder niet van belang. De vragensteller van dit topic heeft tot nu toe nog niet eens gereageerd.

Dennis.

PS. Met dat koffieapparaat bedoel ik, dat je het via internet kunt bedienen. En als bijvoorbeeld alle huishoudens op deze wereld hun koffieapparaat(en nog andere meer zoals een wekker enz...) op deze wijze wilt gaan aansturen, dan is het IPv4 niet meer toereikend, vandaar is IPv6 in het leven geroepen.

Dennis.

Tjonge, wat een berichten na één dag.... Uit het mailtje dat mijn man kreeg heb ik begrepen dat het een wel heel vreemd IP adres zou zijn! (wij hebben inderdaad wanadoo kabel)
Ik heb me niet genoeg in IP adressen verdiept om dat allemaal te weten en vroeg me gewoon af wat daar mee bedoeld zou worden.
:o
Conpom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan