Vreemd mailtje tegenhouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Gisteren en vandaag ontving ik een vreemd mailtje in mijn Outlook met als e-mailadres

ECHT.PIETER@PANDORA.BE.

Dit mailtje bevatte tevens een rar bestand die ik uiteraard niet heb geopend want ik vertrouw het niet. Mijn vraag is hoe je dit soort mailtjes kunt blokken/tegenhouden in bijvoorbeeld Outlook. Er zit al een filter in!

Aqua

Je zou mailwasher kunnen gebruiken http://www.mailwasher.net/

Je kunt dan op de server zien welke mail er binnen gaat komen. Hier kun je de "foute" mail al deleten of bouncen voordat hij naar je pc toekomt.

Voorkomen kun je die mailtjes denk ik nooit, behalve voorzichtig met je emailadres omspringen en voor "vage" sites een hotmail of gmail adres opgeven.

Mailwasher is een betaalde versie zie ik, maar zit er in Outlook niet zoiets als in MSN messenger Van dit e-mail adres geen post meer ontvangen?

:o Mijn fout, dacht dat er ook een gratis versie van was (een lite zeg maar)

Ik gebruik zelf geen outlook, maar heb je geen optie "geblokkeerde afzenders"? Daar ontvang je dan ook geen post meer van.

Heb outlook al lang maar zover ik weet zit deze optie er niet tussen.

Dit is een outlook van 2003 ik heb die van daarvoor en kan hem daar niet in vinden helaas......

Gebruik of probeer eens een goed alternatief:

Firefox weet dit wel goed op te lossen,even goed instellen en floep alle spam vliegt van je scherm naar ongewenste berichten(en ook van je server)

Het is het proberen meer dan waard:Hier staat de laatste Nederlandse versie tussen:http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html

Heleboel providers doen dat ook voor je (al dan niet betaald. Meestal ca 1,95 Euro per maand).

Heb je al nagekeken of je provider een spamfilter heeft?

Ik denk dat Apoe nog niet helemaal wakker is en Mozilla Thunderbird bedoelt

Dat staat al in mijn bericht he, dat ik een filter erin heb zitten, is van Planet overigens tevens mijn provider dus..

Ik gebruik Thunderbird en het programma Poptray .
Poptray is freeware en controleert je mail op de server. Je kan ook spam aangeven etc en verdachte mails al op de server verwijderen.

Maar ik wil het liefste nu in OUTLOOK voor 2003 dus die spam vreemde mailtjes blokken. Is dit niet mogelijk in de versie voor 2003?

Geplaatst door miem
Ik denk dat Apoe nog niet helemaal wakker is en Mozilla Thunderbird bedoelt

Doe ik het weeeer ??? ja natuurlijk bedoel ik Thunderbird.
Sorry hoor.:o

Geplaatst door PJnijm
Dat staat al in mijn bericht he, dat ik een filter erin heb zitten, is van Planet overigens tevens mijn provider dus..

Stond niet in dat je het filter van je provider bedoelde. ;)

Slordig dan dat je provider zulke mail doorlaat.

Geplaatst door PJnijm
Mailwasher is een betaalde versie zie ik, maar zit er in Outlook niet zoiets als in MSN messenger Van dit e-mail adres geen post meer ontvangen?

Ik heb de Free versie voor je als je wil!

outlook 2003 heeft een map ongewenste e-mail endaar kun je dat instellen.

Outlook 2003 heeft dat ja maar helaas die heb ik niet. Kost ruim 200 euro he dat pakket......

welke outlook versie heb jij dan.
kijk even bij help en dan info daar staat de versie.

van daarvoor samen toen met XP gekocht in 2001

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan