Vreemd opstart probleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

King Ralph

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Kan iemand mij helpen??

Ik wilde vanavond een SanDisk kaartje van 2gig kopieren, via een multimedia ingang van mijn PC. (G-schijf).
Op het moment dat ik alles wilde kopieren liep mijn PC vast. Ik heb toen de kaart eruit gehaald en mijn PC opnieuw opgestart.
Mijn Windows profiel wilde hierna niet opstarten, en sloot aan de lopende band. Ik heb toen nog eens geprobeert mijn PC op te starten met het kaartje in mijn PC te stoppen. Op die moment ging liep het opstarten van mijn profiel wel verder, maar ik kreeg nog enkel met achtergrond/wallpaper te zien. Geen taakbalk of mappen.
Ik heb toen wel met Taakbeheer "explorer.exe" gestart, waardoor ik al mijn mappen en taakbalk wel kreeg.
Ik heb vervolgens naar de G.schijf gegaan en heb deze verwijderd.
Hierna alsnog opgestart, maar ik kreeg weer hetzelfde als voorheen.
Dus nu moet ik mijn PC opstarten met een SanDisk in mijn G.schijf en ik moet handmatig mijn "explorer.exe" starten via mijn Taakbeheer.

Wat kan ik er aan doen om alles weer op de juiste manier in te stellen????

Geen virussen?

Wat gebeurt er als je in veilige modus opstart?

Kijk ook ff in msconfig (start>run msconfig >enter) bij services en opstarten of er dingen uitgevinkt staan die niet uitgevinkt moeten zijn.

Groet,

Hallo,

Met de veilige modus, krijg ik enkel een zwart scherm. (met in de hoeken als tekst "veilige modus" + nog een Windows systeem zin bovenaan)

en ik zou niet weten hoe ik precies de msconfig moet vinden??? :o

Nee, dat is iets anders. Alles hier laten staan zoals het stond en dan:

Via Start - alle programma's - bureauaccessoires - systeemwerkset - systeemherstel

dan terug naar eerdere datum

PS. Opnieuw opstarten de 1e keer na systeemherstel kan nogal eens lang duren, hoef je niet van te schrikken

Laatst bewerkt:
Nee, dat is iets anders. Alles hier laten staan zoals het stond en dan:

Via Start - alle programma's - bureauaccessoires - systeemwerkset - systeemherstel

dan terug naar eerdere datum

Gevonden, maar ik kan enkel de dag van vandaag kiezen en de laatst tijd waarop ie is opgestart. Kan geen eerdere datum in september kiezen en hij wil ook niet een maand (of meerdere) terug.

Gevonden, maar ik kan enkel de dag van vandaag kiezen en de laatst tijd waarop ie is opgestart. Kan geen eerdere datum in september kiezen en hij wil ook niet een maand (of meerdere) terug.

Ik heb 'm nogmaals opgestart zonder memory card en kreeg deze keer de melding.

SAS window: winlogon.exe geen schijf aanwezig.
Plaats kaart in G: schijf.

Nog een optie:

F8 trommelen tijdens opstarten en dan kiezen voor 'laatst bekende juist werkende configuratie'

<Ik heb vervolgens naar de G.schijf gegaan en heb deze verwijderd.>

Verwijderd uit Deze computer of ook uit Apparaatbeheer (via rechterklik op Deze computer - eigenschappen - tabblad hardware).
Indien alleen uit Deze comp, start dan eens op met stick aangesloten en probeer dan of je hem uit Apparaatbeheer kunt verwijderen (als hij hierin nog/weer wordt aangegeven)

Om in MSconfig te komen dien je dit te doen:

Start --> Uitvoeren --> Typ msconfig --> ga naar tablad opstarten o.i.d. --> kijk of explorer is aangevinkt,, is die niet aangevinkt? vink hem aan.
staat die er helemaal niet bij? weetik t niet, mischien hem eventueel toevoegen als dat kan:P zit nu op dit moment niet in XP dus kan ook niet ff kijken.

Explorer komt in MSconfig > opstarten, niet voor hoor.

Om in MSconfig te komen dien je dit te doen:

Start --> Uitvoeren --> Typ msconfig --> ga naar tablad opstarten o.i.d. --> kijk of explorer is aangevinkt,, is die niet aangevinkt? vink hem aan.
staat die er helemaal niet bij? weetik t niet, mischien hem eventueel toevoegen als dat kan:P zit nu op dit moment niet in XP dus kan ook niet ff kijken.

Explorer staat er niet tussen???

Ik ga gewoon even van al mijn bestanden een back-up maken en laat windows wel opnieuw installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan