Vreemd opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmithNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Berichten
1
Hi,

Gister klapte, terwijl mijn ouders gewoon in Outlook werkten, onze HP Pavillion m7570 uit.

Tijdens het opnieuw opstarten hierna, verschenen er van boven naar beneden strepen in het 1e opstartscherm (blauw met groot HP erin). Deze strepen lijken per 2 gekoppeld en tussen elk paar zit wat ruimte.
Het volgende scherm, normaal altijd zwart, staat nu vol met uitroeptekens (!), ook weer in kolommen van 2. Het bekende windows balkje wat daarna volgt heeft ook strepen door het logo.
Verder dan dat punt is in de normale opstartmodus niet te komen, de pc herstart automatisch.
Het BIOS is ook amper meer leesbaar. Veel letters zijn vervangen door willekeurige andere en spaties worden soms ook vervangen door tekens.

In de veilige modus valt wel gewoon in te loggen, hierna gek genoeg geen strepen meer zichtbaar.. gewoon Windows.
In windows apparaatbeheer gecheckt, maar geen fouten te zien. Daarna systeemherstel gedaan, maar dit had 0,0 effect op wat ik hierboven heb uitgelegd. Ook het 'systeem opstarten in de laatst werkende instelling' in het bootmenu heeft niet geholpen, alsmede foutcontrole etc. Alle opties in het bootmenu heb ik zo ongeveer wel gehad, zonder effect.

Volgende stap.. system recovery van HP. Gekozen voor 'niet-destructief' herstel. Allemaal mooi verlopen, dus vol goede moed de pc weer aangezet. Helaas.. weer strepen, uitroeptekens, etc.
Maar weer in de veilige modus opgestart, maar toen kwam de melding:

Windows bericht
Het systeem is niet volledig geïnstalleerd. Voer setup opnieuw uit

Windows kom ik dus nu NIET meer in... :confused:
Schijnbaar heeft recovery de installatie niet 100% afgerond, maar als ik daar nu weer opnieuw inga, kan ik alleen nog maar voor 'destructief' herstel kiezen. Een nogal wilde oplossing, vandaar eerst even wat meningen en tips alhier inwinnen!

Kortom:

- strepen door het scherm tijdens het opstarten;
- amper leesbaar BIOS;
- scherm met uitroeptekens tijdens het opstarten;
- in normale opstartmodus niet in het aanmeldscherm te komen;
- in veilige modus wel in windows te komen;
- na system recovery ook in veilige modus niet meer in windows te komen.

Zelf denk ik aan óf de videokaart óf een fout in Windows, graag hoor ik jullie mening!

Heb heel google al gehad, maar dit specifieke probleem heb ik nog nergens gezien, vandaar!

Alvast super bedankt!


system specs

Windows XP MCE
AMD 64 X2 4200+
1gb
300gb
Nvidia GeForce 7500LE Turbocache

zie ook http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...81&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3223359
 
Klinkt als een defecte videokaart / chip. (Als de veilige modus in app.beheer geen gekke dingen laat zien)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan