Beste,
3 Dagen geleden startte ik m'n tv op om wat tv te kijken en had plots geen geluid meer maar wel beeld.
Ik herstarte de tv terug op en had dan +-5sec geluid tot dat plots het geluid terug weg was.
Heb dan de hdmi kabel in een andere hdmi poort aangesloten op de tv en was hetzelfde probleem.
Omdat m'n tv 4hdmi poorten heeft heb ik deze dus nogmaals in een andere hdmi gestoken, en dat was het probleem opgelost.
s' Avond wilde ik wat gamen met de ps4 en tot grote verbazing was de kwaliteit van m'n scherm van 1080p naar 480p gegaan en had terug geen geluid.
Dacht dat er iets mis was met mijn ps4 ,heb dan terug opgestart in veilig modus om zo terug de kwaliteit en het geluid ,hopelijk ,terug te krijgen maar dit heeft niet gewerkt.
Het vreemde was dat mijn ps4 geen geluid had en slecht beeld op alle 4 hdmi poorten op de tv. (Heb andere hdmi kabels gebruikt maar bleef hetzelfde.)
Naast de 1080p stond er dat mijn tv het niet ondersteund maar als ik deze instellingen wou gebruiken kon ik dit gewoon doen en werd mijn beeld omgezet naar 1080p zoals het zou moeten zijn maar helaas was er nog altijd geen geluid.
De dag nadien heb ik dan contact op genomen met Sony en heb enkele stappen ondernomen terwijl er iemand van Sony aan de lijn was maar had geen resultaat.
Wat Sony ook raar vond was dat in de video instellingen van mijn ps4 stond dat 720p , 1080i en 1080p niet werd ondersteund terwijl dit nog nooit een probleem is geweest omwille dat het een Samsung Led full hd tv is. De enige oplossing dat Sony voorstelde was om de ps4 op een ander toestel aan te sluiten en te kijken of het probleem niet aan de tv zelf lag.
Dit heb ik dan ook gedaan, wel met een pc scherm met boxen. En hier had ik geluid en in de video instellingen werd alles ondersteund.
Dus nu werd er wel bevestigd dat er niets mis is met mijn ps4, al ben ik er nog altijd niet 100% zeker van omdat ik die wil zien volledig werken op mijn tv.
Conclusie van de poorten van de hdmi op de tv:
Poort 1&2: Digibox Telenet (geluid en wel beeld) / PS4 (geen geluid en enkel 480p ondersteund)
Poort 3&4: Digibox Telenet (geen geluid en wel beeld) / PS4 (geen geluid en enkel 480p ondersteund)
Versta gewoon niet hoe het komt dat de digibox wel geluid heeft en goed beeld terwijl de ps4 slecht beeld heeft (terwijl je die wel handmatig op 1080p kan zetten) en geen geluid.
Morgen neem in contact op met de winkel waar ik de tv gekocht heb maar kan al denken dat ze het ook vreemd zullen vinden. Want als ik dit uitleg aan andere mensen kijken ze ook maar raar op.
Mvg,
3 Dagen geleden startte ik m'n tv op om wat tv te kijken en had plots geen geluid meer maar wel beeld.
Ik herstarte de tv terug op en had dan +-5sec geluid tot dat plots het geluid terug weg was.
Heb dan de hdmi kabel in een andere hdmi poort aangesloten op de tv en was hetzelfde probleem.
Omdat m'n tv 4hdmi poorten heeft heb ik deze dus nogmaals in een andere hdmi gestoken, en dat was het probleem opgelost.
s' Avond wilde ik wat gamen met de ps4 en tot grote verbazing was de kwaliteit van m'n scherm van 1080p naar 480p gegaan en had terug geen geluid.
Dacht dat er iets mis was met mijn ps4 ,heb dan terug opgestart in veilig modus om zo terug de kwaliteit en het geluid ,hopelijk ,terug te krijgen maar dit heeft niet gewerkt.
Het vreemde was dat mijn ps4 geen geluid had en slecht beeld op alle 4 hdmi poorten op de tv. (Heb andere hdmi kabels gebruikt maar bleef hetzelfde.)
Naast de 1080p stond er dat mijn tv het niet ondersteund maar als ik deze instellingen wou gebruiken kon ik dit gewoon doen en werd mijn beeld omgezet naar 1080p zoals het zou moeten zijn maar helaas was er nog altijd geen geluid.
De dag nadien heb ik dan contact op genomen met Sony en heb enkele stappen ondernomen terwijl er iemand van Sony aan de lijn was maar had geen resultaat.
Wat Sony ook raar vond was dat in de video instellingen van mijn ps4 stond dat 720p , 1080i en 1080p niet werd ondersteund terwijl dit nog nooit een probleem is geweest omwille dat het een Samsung Led full hd tv is. De enige oplossing dat Sony voorstelde was om de ps4 op een ander toestel aan te sluiten en te kijken of het probleem niet aan de tv zelf lag.
Dit heb ik dan ook gedaan, wel met een pc scherm met boxen. En hier had ik geluid en in de video instellingen werd alles ondersteund.
Dus nu werd er wel bevestigd dat er niets mis is met mijn ps4, al ben ik er nog altijd niet 100% zeker van omdat ik die wil zien volledig werken op mijn tv.
Conclusie van de poorten van de hdmi op de tv:
Poort 1&2: Digibox Telenet (geluid en wel beeld) / PS4 (geen geluid en enkel 480p ondersteund)
Poort 3&4: Digibox Telenet (geen geluid en wel beeld) / PS4 (geen geluid en enkel 480p ondersteund)
Versta gewoon niet hoe het komt dat de digibox wel geluid heeft en goed beeld terwijl de ps4 slecht beeld heeft (terwijl je die wel handmatig op 1080p kan zetten) en geen geluid.
Morgen neem in contact op met de winkel waar ik de tv gekocht heb maar kan al denken dat ze het ook vreemd zullen vinden. Want als ik dit uitleg aan andere mensen kijken ze ook maar raar op.
Mvg,