vreemd printerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

curdomm

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Ik heb een heel vreemd printerprobleem.

sinds enige dagen werkt mijn printer niet meer, althans, niet meer via Word :evil:
wat ook wetenswaardig is dat de files WEL in de spooler aankomen, daarin kan ik de opdrachten zien zitten

wat gegevens: mijn printer is een Brother DCP 110C, mijn OS is Windows 7 en teksten maak ik via Word.
de printer is gewoon via een kabel aangesloten aan de PC.

het meest vreemde is dat ik WEL kan printen via Notepad en ook jpg files (foto's) komen er uit ! :shocked:

nu moet ik er bij vertellen dat ik via een ander probleem (nog onopgelost en dat komt later) veel memorycleaners heb laten draaien om alle overtollige rommel te verwijderen dus ik vrees.......... :o

wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Gelukkig geef je zelf al aan dat je niet handig bezig bent geweest!

Doe maar systeemherstel naar een datum van vóórdat de ellende begon.

die had ik er EEN, die loste het probleem ook niet op. ik denk omdat die gemaakt is nadat het probleem al aanwezig was.

maar toch, alvast dank voor je meedenken! :thumb:

Zo eens een paar vragen (ik ga hier van Word2003 uit):
1. Wat gebeurt er als je een nieuw bestand maakt en die gaat uitprinten? Werkt dat wel?
2. Maak een nieuw document in Word, en kijk via Bestand -> Pagina-instelling -> tabblad Papier hóe Word het document gaat afdrukken. Kijk naar papierformaat (moet A4 zijn) en bakkeuze / papierinvoer (Eerste pagina en Overige pagina's) of je daar wellicht iets wijzer van wordt waar het afdrukprobleem vandaan komt. Zou bijv. kunnen zijn dat papierformaat op Letter staat, dat er afgedrukt wordt naar Handmatige papierbak etc.
3. Maak een nieuw document in Word, en doe [CTRL]P. Kies Opties. Kijk wat er allemaal staat ingesteld. Vooral de optie Standaardlade is hier van belang.

Ziet 1., 2. en 3. er goed uit, maar het afdrukken werkt toch niet, start dan Word eens in Veilige modus: Zoek de snelkoppeling van Word, en dubbelklik erop met de CTRL-toets erbij vastgehouden. Er zal gevraagd worden of je Word in Veilige modus wilt opstarten. Bevestig dat.
Test dan weer het afdrukken van een nieuwgemaakt document.

Succes,

Tijs.

@ dnties:
mijn Word versie is 2007.
1/ een nieuw Word tekstbestand aangemaakt en dat wordt ook niet uitgeprint,
2/ alle instellingen staan goed, i.e. A4, geen papierbakken, afdrukken kleur
3/ [CTRL] P gedaan, dan komt het "normale" (in W2007) printopties menu en daar staat alles goed. wel via wat toevallige toetsaanslagen een screenprint gedaan en die komt er mooi uit! :evil:

nog steeds geen printje.

Word gestart in veilige modus en dat geeft hetzelfde resultaat, namelijk geen printout. nu staan er 2 documenten in de spooler.

toch lijkt het erop dat het een instelling / fout in Word is gezien de screenprint, notepad uitdraai en de geprinte foto's.

en nu???:confused:

Ik heb zo snel geen verhaal. Misschien Office deïnstalleren en dan opnieuw installeren.

Tijs.

de halve nacht en een deel van de ochtend besteed aan het doorspitten van allerlei fora op het net om in de richting van de oplossing te komen, inclusief engelse en amerikaanse sites alsook de site van microsoft.
nergens kwam ik de oplossing tegen.

wel ontdekte ik een "lijn" in wanneer mijn printer het wel en wanneer hij het niet deed. dat zette me op het spoor en de uiteindelijke oplossing was even simpel als snel:
via Start > Apparaten en printers > printer toeveoegen (USB) etc een nieuwe printer aangemaakt -gelijk aan de huidige- en die gekozen in het printmenu en voila, alsof er niets gebeurd is rolt de ene na de andere printout uit mijn printerje!

nu nog even kijken hoe ik de (niet meer bestaande) printers uit het printmenu krijg en het is weer "bussiness as usual".

thanks guys voor het meedenken!

Dit is, op zijn zachtst gezegd, een vreemd verhaal. [Mooi natuurlijk dat het werkt, laat dat voorop staan! :D]

Ok, probeer de printertaken te verwijderen uit de wachtrij van de 'oude' printer. Je kunt namelijk een printer pas verwijderen als er geen printtaken meer staan in de wachtrij ervan.

Gaan die afdruktaken niet weg, doe dan het volgende:
Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE, rechstklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
net stop spooler
[Het kan zijn dat er 'andere' diensten aan de spooler gekoppeld zijn, zoals de Brother printmonitor service. Geef aan dat die ook gestopt moeten worden]
cd /d %windir%\system32\spool\printers
del /y *.*
net start spooler
exit

Kijk daarna even na in het printergedeelte of alle afdruktaken inderdaad weg zijn bij de 'oude printer'. Indien ja, dan zou je door het klikken op de 'oude' printer en het gebruik van de DEL-toets de printer moeten kunnen verwijderen. Herstart de pc als bij het net stop spooler commando ook andere services waren gestopt.

Succes,

Tijs.

hoi tijs, alle spoolers zijn leeggemaakt en de oude printers zijn weggehaald.

eigenlijk wil ik er niet eens meer aan denken, heeft me teveel nachtrust en hoofdbrekens gekost! :evil:

het werkt weer, hoi , hoi !:d

voor mij kan de deksel erop (weet alleen even niet hoe dat te doen)
greeetzz

Afmelden van de vraag doe je met: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Verder mooi dat het weer werkt (al blijft het een vreemd verhaal... ;)) en bedankt voor de terugmelding van de oplossing.

Tijs.

er moet iets gezeten hebben in de aanmaak van de extra printer die ik eerst aanmaakte.
toen ik voor de tweede keer de printer aanmaakte kon ik kiezen uit 3 stuks Brother printers met hetzelfde typenummer, er stond alleensteeds een heel andere (lange) serie cijfers achter.
op goed geluk een gekozen en die deed het goed.

deksel gaat erop! :D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan