Vreemd probleem met afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SillyMelody

Banned
Lid geworden
23 apr 2007
Na het vervangen van een netwerkkaart sluit één van mijn PC's vreemd af.
Het is een PC die normaal gesproken zelden wordt afgesloten en 24 uur per dag aanstaat.
Als ik hem nu wil afsluiten gebeurd dit op zich normaal, maar zodra het scherm uitschakeld, blijven alle ventilatoren nog minuten lang draaien, soms wel 3 minuten.
Na het terugplaatsen van de oude netwerkkaart blijf ik dit probleem nog steeds houden.
Ik kan ook geen hardware fouten vinden.
Ik weet niet hoe lang dit probleem al bestaat, omdat deze PC de laatste 8 maanden niet afgesloten is geweest. Dus ik heb geen idee of de nieuwe netwerkkaart hier iets mee te maken heeft.
Ik heb de voeding tijdelijk vervangen en alle mogelijke beveiligingssoftware gedraaid, zonder resultaat.
Omdat ik het ook niet verder wist heb ik maar een BIOS reset geprobeerd, maar zonder resultaat.

Ik zit zelf te denken aan een condensator of elco op het moederbord die eerst moet ontladen om daarna de voeding uit te schakelen.

Mijn vraag: wie heeft dit probleem eerder meegemaakt of wat zou het kunnen zijn ?

Op zich is het allemaal niet zo'n probleem, omdat deze PC eigelijk niet of zelden afgesloten hoeft te worden, maar het is voor mij iets dat ik niet ken en graag wil weten hoe dit komt of de oorzaak kan zijn.

Het is al een oude vraag, maar vandaag deze PC weer eens opnieuw opgestart na een software installatie.
Helaas is het probleem nog steeds aanwezig.
Ik heb het toevallig geklokt, de ventilatoren bleven deze keer 4.36 minuten doordraaien toen de PC in principe al uit was.
Schiet mij maar effe lek ????
Iemand een idee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan