Vreemd probleem met Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Writingsuus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2006
Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum ben, ik weet niet of dit probleem al eerder bij iemand is geweest, ik heb namelijk niet gezocht.

Mijn probleem is nogal dringend. Ik opende daarstraks mijn Outlook (ik had het een kwartier daarvoor ook geopend, zonder problemen en in de tussentijd niets geks gedaan) en kreeg de volgende melding:

watnu0mt.jpg

Ik heb geprobeerd het bestand dat al in de computer stond te openen, maar ook hier kreeg ik een foutmelding bij. Hier heb ik helaas geen screenshot van.
Toen heb ik een nieuwe gemaakt. Met het gevolg dat er nu één mail in mijn outlook staat, en dat mijn agenda helemaal leeg is. Hij haalt dus nog wel mails binnen.

Zijn mijn oude e-mails en mijn agenda nog ergens terug te vinden? Er zaten hele belangrijke dingen tussen, die ik absoluut niet kwijt mag raken!

Ik ben een leek in computers, maar toen we een beetje aan het zoeken waren, kwam ik nog wat aparte dingen tegen. Ik plaats ook hier wat screenshots van:

outlook12zj.jpg

Wanneer ik dat Active Directory bekijk, zie ik dit:

outlook26vu.jpg

Wat is dit voor iets? Ik vind dit heel erg eigenaardig...

En wanneer ik op die internet-adreslijsten klik, krijg ik dit:
outlook32cj.jpg

er zijn er nog een paar, met andere adressen erin. Wat is dit voor iets? Ook dit vind ik heel erg apart...

Maar goed: Het belangrijkste dus: Hoe krijg ik mijn e-mails en agenda weer terug?

Laatst bewerkt:
Het eerste probleem kun je misschien hiermee oplossen.
Alleen eerste stukje lezen, de rest gaat over Outlook Exoress.
link

De screenshots die je liet zien,staan bij mij ook zo.

Ik begrijp er eerlijk gezegd niets van ;)

Zoals ik al zei: Ik ben een leek.

Dat bestand outlook.pst, waar over gesproken werd in dat topic, kan ik niet vinden. Al weet ik zeker dat ik dit wél had. Ik heb namelijk eerst geprobeerd outlook hiermee te openen. Dit lukte niet, want hiermee kreeg ik een foutmelding...Waarna ik dus een nieuw bestand heb gemaakt met persoonlijke mappen...

Ik vraag me trouwens wel af hoe zoiets opeens kan ontstaan in nog geen kwartier tijd.

Heb je wel eerst verborgen mappen en bestanden weergeven aangevinkt?
Verkenner>Extra>Mapopties>Weergave en dan helemaal onderin?

Bij mij staan die pst bestanden hier:
C:\Documents and Settings\Account\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

En hier ook nog leesvoer link

Laatst bewerkt:
Daar stond het bestand eerder dus wel, maar nu niet meer. Ik had het in ieder geval wel zelf op die manier al gevonden.

Nu is het foetsie...

Dit gaat over Outlook 2000 zo te zien?

Zoek dan je computer eens af op .PST bestanden (*.PST).
Dat is je persoonlijke mappen bestand.

Die kun je openen met Outlook.

Gewoon via START > ZOEKEN door je hele PC heen spitten.

XP_PC, dat heb ik gisteren geprobeerd, daarnet ook weer. En ik kan helemaal niets vinden met .pst

Terwijl ik er dus van overtuigd ben dat het er gisteravond, toen al deze problemen begonnen er wél was!

Outlook kwijt

Is dit probleem ondertussen opgelost? Of kun je nu al bijna een maand niet mailen?

De allereerste vraag van Outlook komt inderdaad doordat het pst bestand weg is. Dat kan ook komen omdat je anders ingelogd hebt of zo.
Zoeken naar pst bestand gaat niet altijd goed hoor: omdat het een systeembestand is, wil WinXP nog wel eens dat bestand niet vinden. Zet dus bij het zoeken ook een vinkje bij "verborgen" en "systeem bestanden".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan