Vreemd probleem met usb-hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Vreemd. Ik heb eergisteren een Trust usb-hubje gekocht, en de bedoeling is dat die op m'n nieuwe (eerste) mac gaat werken. Aangesloten dus, maar slechts één van de zeven poorten doet het. Toen heb ik het nog geprobeerd op een W7 prof desktop, een W7 home laptop en op een XP laptop, en bij allemaal hetzelfde probleem: slechts eentje die het doet.
Dus terug naar de winkel, daar aangesloten op een W7 machine en wat denk je? Alle poorten doen het :confused: Maar thuis nog steeds hetzelfde probleem...

Hier iemand met een idee?

Kan eigenlijk niets bedenken behalve dat je een andere voeding hebt gebruikt in de winkel? Normaal gesproken zou ik denken aan een probleem met de voeding / spanning.

a. Als je het apparaat dat er nu op de hub werkt rouleert door alle poorten, werken die poorten dan wel?
b. Indien bevestigend antwoord op a.: Je zult (zoals wampier al vermoed) apparaten proberen aan te sluiten die zelf (bij elkaar opgeteld) meer stroom verbruiken dan de ene pc USB poort kan leveren.
Denk hierbij aan externe harde schijven zónder eigen voeding, webcams etc.
[Toetsenbord, muis en een printer (met eigen voeding) aansluiten moet een hub aan kunnen.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan