Vreemd "probleem"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ally

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Berichten
51
Gisterenavond waren mijn man en ik gewoon aan het internetten. Op een gegeven moment merkte we dat bijna alle sites (op twee na) waar we even wilde kijken de melding gaven; "pagina kan niet worden weergegeven." Na een minuut of tien gaven ook de twee sites die we wél konden bezoeken de bovenstaande melding. De modem en de router gaven allebei aan dat we gewoon verbinding hadden.

Bij de melding "pagina kan niet worden weergegeven" stond ook dat windows de netwerkverbinding zelf kon detecteren. Ik heb daar op geklikt maar er gebeurde weinig.

Vanochtend kon ik wel weer gewoon internetten maar toen ik bij netwerkverbindingen keek (configuratiescherm) merkte ik op dat ik er ineens een netwerkbrug bij heb.

Als ik die netwerkbrug uitschakel dan heb ik dus ineens geen internet meer. Wat kan ik doen?


We hebben een sweex-router en een chello kabelverbinding. Allebei de pc's hebben een XP prof. systeem.
 
Blijkbaar heeft het bijbehorende plaatje er niet zoveel zin in.
 

Bijlagen

  • netwerkbrug.jpg
    netwerkbrug.jpg
    12,8 KB · Weergaven: 44
Hallo,

Ik begrijp niet wat het probleem is.

Je hebt het probleem opgelost door Windows de netwerkverbinding te laten detecteren. Dat is gebeurd en daarvoor was die extra brug nodig.

Nu zeg je dat je geen verbinding hebt als je die brug uitschakelt en vraag je wat je moet doen.

Die brug weer inschakelen, natuurlijk.

Guus.
 
Het is ook niet echt een probleem. Ik vond het alleen vreemd.

Wat ik bedoel is het volgende; gisteren overdag kon ik prima internetten zonder brug. En nu komt mijn netwerk (??) ineens tot de conclusie dat hij een brug nodig heeft om op internet te komen. Ik zou nu bijna gaan denken dat het een zelfdenkend geheel is.

Ik heb ook geen flauw benul wat zo'n brug doet en waarom ik hem nu ineens blijk nodig te hebben terwijl hij het daarvoor ook prima deed.
 
Ik zou er gewoon niet teveel over nadenken.

Ik heb zelf kortgeleden een probleem met mijn grafische kaart gehad dat ook min of meer door de computer zelf is opgelost. Dan lijkt het misschien wel een zelf denkend ding, maar die indruk wordt alleen gewekt door de software die steeds beter wordt en zelfstandig dingen controleert en corrigeert.

Het is natuurlijk wat anders als je vermoedt dat er hackers met je computer bezig zijn, maar daar ziet het er in dit geval niet naar uit; als je twee pc's met XP prof hebt, ga ik ervan uit dat je beveiliging (firewall, anti-virus en anti-spyware) in orde is.

Als je heel precies wilt weten wat er aan de hand is, zou je eens naar de supportpagina's van Microsoft kunnen gaan en je vraag daar stellen.

Guus.
 
Lijkt me een duidelijk antwoord. Het is inderdaad ook zo dat de software steeds beter word en dat hij nu "zelfstandig" dingen kan oplossen.

Ik ga er ook zeker niet teveel over nadenken al blijf ik het apart vinden.;)

In elk geval, bedankt voor je antwoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan