Vreemd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gizoms

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
8
Beste gebruikers,

Twee dagen geleden heb ik voor mijn PC een nieuwe PCI geluidskaart gekocht. Een Trust SC-5100 5.1 Na de installatie van de kaart kreeg ik problemen met mijn Windows.
Het duurde heel lang voordat mijn Pc was opgestart.
Na het Windows Xp scherm ging mijn scherm op zwart en na 5 min kreeg ik pas het blauwe welkom scherm.Zodra de drivers verwijderd werden deed mijn pc weer normaal.
Ik heb vanalles geprobeerd maar uiteindelijk toch maar besloten om een ander kaartje te kopen.

Ik heb een Hercules Muse 5.1 aangeschaft.
Ook deze kaart gaf na de installatie dezelfde problemen. Uiteindelijk heb ik besloten om mijn Windows weer opnieuw te installeren. Na de schone installatie werkte alles weer als van ouds.
Tot dat ik mijn Windows ging updaten. Na het binne nhalen van alle belangerijke updates kwam het probleem weer terug.
Nu weet ik niet meer waar ik moet gaan zoeken.

De chipset die Hercules gebruikt is van Cmedia
Besturingssysteem is Windows MCE

Iemand een ideee?
 
update evt. de drivers van de PCI kaart.
misschien is er ondertussen al een update voor het probleem.
 
Ja dat is het eerste wat ik wilde doen.
Maar er zijn na 2003 geen nieuwe drivers van Hercules/Cmedia uitgebracht
 
dat is dan goed ***
en van die andere PCI kaart zijn daar driver updates van?
welke PCI kaart had je eerst?
 
De kaart van trust gebruikt ook de chipset van Cmedia.
De drivers die trust heeft uitgebracht dateren ook van 2003
 
maar welke kaart had je eerst? van wanneer was die ongeveer want misschien kloppen de standaarden niet meer die in de kaart zitten.
 
typisch het probleem van cmedia.. ik heb het ook gehad en ik koop geen trust zooi meer.. maar das mijn evaring... en mening.
 
maar welke kaart had je eerst? van wanneer was die ongeveer want misschien kloppen de standaarden niet meer die in de kaart zitten.

De eerste kaart was SC-5100 van Trust ( maakt gebruik van Cmedia chipset )
En de tweede is hercules Muse 5.1 DVD ( maakt ook gebruik van Cmedia chipset )
 
ik zou zeggen gooi ze er ff uit en kijk wat hij dan doet want mijn idee i dat de software van cmedia gewoon bugd is...
 
misschien hebben ze gelijk probeer het eens zonder PCI kaart.
en als hij toch niet werkt zou ik de kaart terug brengen naar de winkel;)
 
lol jah terug brengen die kaart... ik zou zeggen koop een echte kaart... en niet een trust c merk kaart.. zie je wel ik had gelijk ik vertrouw trust niet meer,,, zelfs niet met muizen....
 
ik zou zeggen kijk op alternate en dan ga je vergelijken op kieskeurig.nl. wil je het nog beter weten kijk op consementenbond. creative is een goede maar wel wat duurder. als ik een geluids kaart zou kopen koop ik ook van dat merk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan