Vreemd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1519

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2011
Berichten
9
Hallo allemaal,
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn pc sinds een paar dagen.
Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Vorige week heb ik Service Pack 3 geinstalleerd van Microsoft.
Daarna heel veel problemen drivers die ineens niet goed meer waren en applicaties die het niet meer deden.
Ik heb het er toen weer af gehaald, helaas is het probleem niet opgelost.
Ik speel al een poosje Farming Simulator 2011 en die draaide altijd prima, nu na dit alles duurd het al ruim 3 min. voor het spel opstart en een savegame laden duurd ook 2 min.
Ik heb gisteren het systeem geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd maar nog steeds de lange wacht tijden en als ik de schijf laat defragmenteren en je kijkt dan 2 min. later weer dan moet je het weer doen.
Ik draai XP professional en heb een AMD athlon processor 4 Gb geheugen en een sata HD van 160 Gb en een 1 Gb Videokaart van ATI de HD 4650 en een sata dvd brander.
Overigens in de bios staat bij de sata modus de hd op IDE ik kan hem alleen op Raid zetten.
Is er iemand op dit forum die mij kan vertellen wat het probleem is ik ben het spoor bijster.
Alvast bedankt Gr Marcel
 
Waarschijnlijk is de harde schijf aan het einde van zijn latijn gekomen
 
Ik heb windows een controle laten doen maar daar kwamen geen fouten uit.
Windows zelf draaid overigens prima.

Gr Marcel
 
ook je werkgeheugen getest?

hoeveel werkgeheugen heeft je pc.
Desktop / laptop?

Xp neem ik aan?
 
Ik heb 4 Gb geheugen en windows XP professional.
Volgens het systeem heb ik 4 Gb beschikbaar.

Gr Marcel
 
Nee helaas niet was dat maar waar ik heb windows 32 bits.
Volgend jaar komt er een 64 bits pc

Gr Marcel
 
Okay maar het gekke is dat hij voor die service pack 3 het wel altijd goed heeft gedaan zonder problemen.
De problemen zijn begonnen na dat ik die SP3 erop heb gehad.
Trouwens ik ben al meer mensen tegen gekomen die na het downloaden van upgrades van MS ineens veel problemen krijgen met hun computer, vraag me af of die zaken dan wel deugen.

Gr marcel
 
SP 's van windows die repareren windows (om het makkelijk uit te leggen)

windows die brengt windows 7 uit maar komt er achter dat er nog ergens een paar kleine foutjes zitten.
dan brengen ze een sp uit om dat te repareren.

Probeer dit:

als je bijvoorbeeld 4 reepjes werkgeheugen heb van 1 GB haal er dan 2 uit.

of je hebt er 2 van 2 GB haal er dan 1 uit.

zodat je nog maar 2 GB overhoud,
kijk dan of je windows beter loopt.

Het kan zo zijn dat je RAM stuk is.
 
Windows zelf loopt goed behalve dan dat hij steeds zegt dat ik mijn HD moet defragmenteren terwijl ik dat net heb gedaan.
Heb net gescand op virussen stond een of ander PSW trojaans horse op onlinegaming of zoiets.
Ik ben nu weer aan het scannen kijken wat er nog meer op zit.
Dan haal ik hem van de week nog wel een keer helemaal leeg en begin nog een keer opnieuw.
Ik had voor dat ik 4 GB erin had er 3 Gb in zitten maar zoals ik al zei hij heeft het al die tijd goed gedaan.
Gr marcel
 
kies dan voor formatteren bij de installatie.
en niet snel formatteren

suc6
 
graag gedaan hoor.

Als er nog steeds problemen blijven komen dan weet ik bijna zeker dat het aan je harde schijf ligt.
 
Hallo

Een harddisk controleren op z'n integriteit kun je doen d.m.v. :

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Het aantal draaiuren , aantal keren opgestart , temp. kun je hiermee uitlezen.

Diagnostische software tools kun je uiteraard ook downloaden bij de harddisk fabrikant , maar het merk/typenr kan ik in het ganse verhaal niet terugvinden.

Peter
 
Okay ik weet zo uit mijn hoofd dat het een 160 Gb Sata schijf is voor het type nummer en merk zou ik de kast open moeten schroeven
om te kijken.
Ik heb nog een 164 Gb sata schijf liggen die zou ik erin kunnen hangen.
Maar waar zet ik die schijf op in de bios op IDE of RAID ?
Hij staat thans op IDE
 
Hallo

Een harddisk controleren op z'n integriteit kun je doen d.m.v. :

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Het aantal draaiuren , aantal keren opgestart , temp. kun je hiermee uitlezen.

Diagnostische software tools kun je uiteraard ook downloaden bij de harddisk fabrikant , maar het merk/typenr kan ik in het ganse verhaal niet terugvinden.

Peter

Heb die link geprobeerd en de software maar die werkt niet op een Sata schijf
 
Hallo

Heb die link geprobeerd en de software maar die werkt niet op een Sata schijf

Sata/i.d.e./s.c.s.i. zelfs u.s.b. h.d.d. casings worden korrekt herkend en ondersteund.

Indien je de link aanklikt die ik u heb gegeveven , staat er een voorbeeldfoto van deze software.

Op deze zie je een 500 GB sata schijf in een usb casing , dewelke wel korrekt zijn parameters weergeeft.

Zoals reeds eerder vermeld , kun je nog steeds de diagnostische software van de harddisk fabrikant proberen.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan