Vreemd PS2 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soepoog

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
8
Vreemd PS2 (lees) probleem

Hallo, ik heb even een vraagje en misschien dat mede forummers mij hierbij kunnen helpen.

Ik heb van de week een Playstation 2 gekocht (de oude dikke versie waar een hd in kan).
Deze Playstation schijnt omgebouwt te zijn met de "beste" modchip.
Bij de koop zaten zo'n 25 backupcd's van spellen en 3 originele.
Nu heb ik het probleem dat van die 25 backupcd's er maar 1 spel van doet, de originele spellen doen het ook gewoon.
Omdat de overige 24 cd's lichte krasjes hadden dacht ik dat het daar aan lag dat ze niet ingelezen werden.
Het waren zowel ps1 als ps2 spellen.
De PS2 heeft geen problemen met inlezen van gewone muziekcd's of (film)dvd's , die speelt hij dus gewoon af.
Via een google ben ik aan de informatie gekomen dat ook een zelfdiagnose wel eens zou kunnen helpen bij het stellen van de laserkop.
Ook dit helpt niet.

Heeft iemand nog andere tips ?
Want ik blijf het vreemd vinden dat muziekcd's en filmdvd's wel gewoon ingelezen kunnen worden.
En zelfs (voor de test) gedownloade spellen werken niet.(2 merken cd's geprobeerd)

Alvast bedankt voor de hulp !
 
Laatst bewerkt:
is deze nieuw dan terug gaan naar verkoper en een andere set vragen.
is deze tweede hands dan proberen te laaten herstelen.
 
Nee helaas niet nieuw.
Zou handmatig afstellen van de kop kunnen helpen ?
 
Je kan inderdaad proberen de laser af te stellen. In deze sectie heb ik ergens een uitleg in een topic van iemand geplaatst.
 
Net geprobeerd de laser af te stellen, zowel 5 tikken(tik voor tik geprobeerd) met de klok mee als 5 tikken terug.
Helaas heeft het niet geholpen :(
Loopwerk voorzichtig ingesmeerd, hielp ook niet.
Zou er dan toch een hardware fout zijn ?

P.s. ik heb foto's gemaakt van het afstellen van de kop mocht er toch intresse in zijn.
 
De laser zelf al heel voorzichtig schoongemaakt?
 
Dat heb ik reeds 2 maal gedaan.
Vanmiddag weer de laser proberen te stellen, nu alleen meer dan 5 tandjes.
Enigste wat nu helpt is dat ik de originele dvd's niet meer hoef op te poetsen(ivm lichte krasjes was dit heel soms nodig)) , nu leest hij ze in 1 keer.
 
ik zelf heb zo'n ding niet maar kan je de speler dan niet vervangen zo als op de xbox,
mogelijk is?
 
Kan wel, dan moet je deze "uitbouwen", alleen ben ik bang dat het goed zoeken wordt om de juiste versie te vinden.:( Er zijn nogal wat PS2 versie's uitgekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan