vreemd scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wel00166

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Mijn Sony Vaio vertoont een raar scherm. Het opstarten gaat goed, maar opeens springt het beeld over naar vreemde kleuren. Bij het opstarten zie ik strepen, blokken, en andere vreemde beelden. Ik heb een foto van mijn scherm gemaakt maar die kan ik hier niet toevoegen, volgens mij.

Ik heb Windows 7 geïnstalleerd. Videokaart ge update, schijfcontrole gedaan, etc.

Laatst bewerkt:
Hoi,
heb je de updates van Win 7 al binnengehaald?
Foto bijvoegen: klik onderaan je berichtvenster op "ga geavanceerd" klik in de werkbalk op de paperclip en upload je fotobestand en klik op invoegen.
Geef ook even de specs (type e/o serienr.) van je laptop door.

Laatst bewerkt:
Ik heb een Sony Vaio vgn-ar71s. Ik heb de updates al binnengehaald. Ik had eerst Windows Vista maar die heb ik geupgrade naar Windows 7. Ik heb alleen hetzelfde probleem terug gekregen. Het ging een paar uurtjes goed.

Je bedoelt dat je het probleem dat je in Vista had weer terug hebt?
Dan heb je wss een hardwareprobleem m.b.t. je videokaart ( GPU type:Nvidia GeForce 8600M GT).
Is je laptop van binnen al eens schoongemaakt? Het kan ook een warmteprobleem zijn door ophoping van aangekoekte stof.
Mijn advies, laat hem even hardwarematig onderzoeken door een vakman.
Download anders eens hwmonitor van cpuid om de temperatuur van verschillende hardware te meten waaronder je GPU.
Klik rechts op de site voor de latest release.

Laatst bewerkt:
Is een videokaart hetzelfde als een beeldschermadapter?

Ik heb speedfan om de temperatuur te regelen. Als de laptop heel druk is komen sommige componenten op 80 graden. Is dat te hoog?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb speedfan om de temperatuur te regelen. Als de laptop heel druk is komen sommige componenten op 80 graden. Is dat te hoog?

80 graden is wel heel erg hoog voor je videokaart Heb je geen game aan staan?
Of niet als je geen game aan hebt staan is je videokaart kapot?
Heb je driver update's gedaan van je videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan