Vreemd soort noodsignaal in pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een nieuwe pc. Nu heb ik uit onze oude Dell Dimension 4800 het geheugen overgeplaatst
in deze pc. Nu moest ik het geheugen vervolgens eerst weer in de Dell plaatsen aangezien ik nog bestanden moest
overzetten en de pc niet opstartte van 1.68 gb :shocked:. Maar nu is het probleem dat zodra ik de Dell pc opstart dat hij een of ander
noodsignaal laat horen en dat er niks gebeurt.:evil::confused: Het is mij onduidelijk waar het vandaan komt.:confused:
Ik heb het geheugen herplaatst maar nog steeds geeft de pc het onverklaarbare noodsignaal af.
:confused:
Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Update: je ziet ook niks op het scherm

Grtz,

gast0685
 
Laatst bewerkt:
al eens gekeken naar de uitleg van de bios piepen.
is het 1 signaal of meerdere of......
 
de hele tijd hetzelfde. het lijkt niet op het piepen van de bios.
 
kan zijn dat de reepjes er niet goed inzitten
dan moet je even de reepjes er indrukken tot het slotje klik zegt.

mocht het hiermee niet verholpen zijn probeer ze dan eens om te wisselen van slot
mocht dit niet werken probeer 1 of andere slots als je meer plaats hebt om ze erin te stoppen

probeer het hierna nog eens met opstarten :)
 
Goed. ik ga nu eerst even de bios resetten en daarna jou tip uitvoeren eehbiertje.
 
Ik heb de pc de hele tijd aangelaten en het zijn 6 beeps met korte tussenpozen. De lampjes voorop blijven groen en worden niet rood ofzo. Het verwisselen van het geheugen werkt ook niet.

Update: ik heb nu alle bankjes in slot 1 getest daar deden ze het wel in.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu ontdekt dat het geheugen wordt gedetecteerd maar er is een configuratie-error of een compatibaliteitsfout.
 
Soms moet je wijzigingen (zoals het plaatsen van geheugen) eerst akkoord geven richting de bios.

Tijs.
 
Ik heb inmiddels het probleem opgelost en zal speciaal voor Tijs de oplossing vertellen:

Er zaten 2 bankjes Single Sided Memory in en 2 bankjes Double Sided Memory (oorpsronkelijk)
Toen heb ik daarstraks de bankjes Single voor Double vervangen en omdat de BIOS op Single was ingesteld en niet op Double
pakte hij dat niet. Nu heb ik de originele bankjes teruggeplaatst in de pc en doet hij het weer. Kan ik fijn verder backuppen :p
 
Ah.. je hebt weer de originele opstelling van bankjes teruggezet... idd komt het voor dat bij het mixen van single-sided en double-sided ram het nodig is om een bepaalde indeling te handhaven.

EDIT: Bij sommige pc's kun je dingen niet eens mixen. :) Bij jou gelukkig wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan