Vreemd stekkertje op videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoonte

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Ik heb onlangs een pc van m'n ouders overgenomen (medion van ongv 5 jaar oud).
Daar wilde ik een andere videokaart inzetten maar bij het openmaken zag ik dat er aan de achterzijde van de videokaart op je cd/dvd speler (daarmee bedoel ik dus niet de data en stroom aansluiting)
Klein stekkertje dus met 3 of 4 draadjes..

Zo'n aansluiting zit niet op de nieuwe videokaart en ik heb het ook nog nooit gezien.. weet iemand waar het voor dient?

Aan de voorzijde van de pc zit wel een aansluiting voor composite. heeft het daar mee te maken?

Heb je een foto ervan?? dan wordt het iets duidelijker. Want het is bij mij erg onduidelijk over wat voor kabel het gaat:thumb:

Welkom op Helpmij :)

Daar wilde ik een andere videokaart inzetten maar bij het openmaken zag ik dat er aan de achterzijde van de videokaart op je cd/dvd speler (daarmee bedoel ik dus niet de data en stroom aansluiting)

Dit is niet echt een hele zin, dus wordt het voor ons lastig te begrijpen wat je bedoeld.

Praat je over een klein plat stekkertje dat achterin je cd/dvd speler zit? Dat is een draadje voor je geluid, werd gebruikt bij oudere systemen om het geluid van bijv een audio cd in je speler hoorbaar te maken. Is tegenwoordig niet meer nodig en ik heb ook niet een goed beeld wat dit met je videokaart te maken heeft. Normaal liep dit draadje naar je moederbord...

agp videokaart, beats me wat dat met een audiostekkertje naar je cd speler te maken heeft... :confused:

Oepss.. foutje bij typen.. pc bleef hangen.. Hier het juiste bericht.

Ik heb onlangs een pc van m'n ouders overgenomen (medion van ongv 5 jaar oud).
Daar wilde ik een andere videokaart inzetten maar bij het openmaken zag ik dat er aan de achterzijde van de videokaart een kabeltje me een stekkertje aangesloten is wat lijkt op zo'n kabeltje wat je op je cd/dvd speler kan aansluiten (daarmee bedoel ik dus niet de data en stroom aansluiting)
Klein stekkertje dus met 3 of 4 draadjes..

Zo'n aansluiting zit niet op de nieuwe videokaart en ik heb het ook nog nooit gezien.. weet iemand waar het voor dient?

Aan de voorzijde van de pc zit wel een aansluiting voor composite. heeft het daar mee te maken?

even voor de duidelijkheid; dat draadje gaat vann je videokaart naar je cd/dvd speler? :shocked:

edit, net je bericht gelezen, antwoord is dus nee

Laatst bewerkt:
even voor de duidelijkheid; dat draadje gaat vann je videokaart naar je cd/dvd speler? :shocked:

edit, net je bericht gelezen, antwoord is dus nee

Nee.. ik probeerde alleen te verduidelijken.. het lijkt een beetje op zo'n audio kabeltje van je dvd/cd..
Dit kabeltje (zie schets in eerdere post) zit dus met een stekkertje vast aan de achterzijde van de agp videokaart. de vraag is dan ook.. Wat doet-ie daar???

waar loopt dit kabeltje dan heen?

Is het geen videokaart & tv-kaart in een? Dan dient het kabeltje vermoedelijk om tv geluid aan je systeem door te geven.

is het toevallig niet "Direct Play", ik heb dat ooit eens gelezen dan gaan DVD films niet via de pc maar direct naar je monitor... of het werkt betwijfel ik..

Lijkt de aansluiting niet op een voeding stekkertje van een floppy drive? Zo genoemde mini molex.
minimolex_4p.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan