• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vreemd teken... soort van spatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Office versie
Excel 365 NL Insider
Ik heb een bestand met geïmporteerde zinnen vanuit een PDF bestand. Er zit aan het begin van sommige zinnen een teken, dat ervoor zorgt dat de cursorpositie in de cel niet overeenkomt met de daadwerkelijk positie. M.a.w. het bewerken van de tekst gaat niet goed, althans bij mij niet...

Ik heb wat speurwerk gedaan (zie bijlage), en kom tot de conclusie dat het een "soort spatie" is, en geen "echte spatie".

Mijn vraag dus: wat is dit voor teken? Als ik dat weet kan ik wellicht via zoeken en vervangen er snel van af komen.

Bijlagen

Hier (in Office 2016) werkt jouw bestandje volkomen normaal : geen vreemd teken te bespeuren en aanpassen gaat ook probleemloos en wel precies op de plaats waar ik de cursor plaats en woorden / letters en / of cijfers invoeg.

Laatst bewerkt:
Daar staat teken 9 Horizontale tab, zie bestandje.

PS: Via de Asap Utilities - Geavanceerd tekens verwijderen - krijg je dat teken weg - je moet wel de onzichtbare samen met teken 9 aanvinken.

Laatst bewerkt:
Code:
=CODE(C12)
geeft ascii code 9 (horizontale tab)

Om te hesrstellen
Code:
=SUBSTITUEREN(B3;TEKEN(9);"")
Maar dat het je vast zelf ook wel bedacht:d

Edit Zoals ook al door Cobbe geschreven.

Laatst bewerkt:
Daar had ik nog even niet aan gedacht, een TAB... :mad:

Kon ook niet bedenken welke functie het omgekeerde doet van de functie TEKEN: CODE dus.

Weer wat geleerd al met al. Allen hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan