vreemd verschijnsel

Status
Niet open voor verdere reacties.

haribald

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
wie kan mij helpen
ik heb hier twee pcs aangesloten oo een linksys BEFSR41 computer
bij een pc krijg ik nauwelijks internet aan de praat bij de andere blijft ie wat langer maar valt ie ook steeds weg
bij beiden gaat het om seconden tot slerchts enkele miunten aanwezig en uitval en dat continue word er gek van zo onderhand
heb al van alles uitgeprobeerd....
wel is me nu opgevallen dat de ledlichtjes allemaal knipperen continue
dus niet alllen het internet ledje...
maar ook de 4 switches en zelfs het powerledje knippert of gaat soms een fractie van een seconde uit
houdt dit in dat mijn router brak is????
of kan ik toch een vinger opsteken naar de provider......?

ik draai op windows 7

iemand een oplossing:shocked::rolleyes:???

Sluit een PC is rechtstreeks op je modem aan als je Internet het blijft doen dan is er met je verbinding niks aan de hand en zal je het bij je router moeten zoeken. Lampjes die knipperen kan traffic aangeven en dat is redelijk normaal.

Laatst bewerkt:
Als de powerLED ook knippert zou je kunnen denken aan een kapotte voeding van het ding...

Als de powerLED ook knippert zou je kunnen denken aan een kapotte voeding van het ding...

daar dacht ik ook al aan, maar is niet logisch uiteindelijk omdat dan beide pc's tegelijkertijd op dezelfde momenten contact met internet zouden moeten verliezen lijkt me. en dat is nu niet het geval. Wat wel kan zijn is dat het voedingsgedeelte op de printplaat in de router op instorten staat en juist daar de spanning niet goed verdeelt.
verders is de externe voeding niks meer dan een trafo die een bepaald voltage afgeeft als die kapot zou zijn zou heel de router het niet meer mogen doen.

ik denk dus dat het problem als het in de router zit meer bij de ip-toewijzingen ligt
dat de router daar af laat weten en er een soort knipperlichttoestand van gemaakt heeft........
ik herinner me dat ik voor mijn netwerkservertje van conceptronics de automatische IP stand heb moeten omzetten naar een handmatge omdat bij een stroomuitval of zelf van de stroom afhalen er geen juist ip adres meer toegekend werd aan de router welke ik steeds opnieuw moest instellen vanwege bovenstaande
dit in oogpunt houdende vraag ik me af of het he4ben van automatische ip toewijzingen in mijn pcs nu niet het probleem vormt als de router daadwerkelijk die ip toewijzingen als een knipperlicht afgeeft......

rechtstreeks aansluiten op de moden van 1 pc heb ik overwogen maar zie niet zo direct hoe ik de settings moet maken om dat te verwezenlijken aangezien windows 7 geen thuisnetwerk installatie bestand heeft net als XP dat wel had.... ik zou dus de oude settings eerst op 0 (nul) moeten zien te krijgen want nu wordt internet niet gevonden met de oude netwerk settings die niet alleen voor internet geconfigureerd waren maar ook voor netwerk tussen de tweede en een derde pc en twee netwerkprinters....

overigens na een installatie van windows 7 wordt internet vrij snel door win7 zelf geinstalleerd het echte netwerk is weer een ander verhaal..... maar daar gaat het hier niet om....

heb uiteindelijk geconcludeerd dat de problemen veroorzaakt werden door een instabiel modem en een utp bekabeling van modem naar router toe ongeveer 7 meter lengte waarbij een upckabeltester maar 2 van de 4 ledjes laat oplichten???? rare is dat ik dan toch nog internet aankon ? maar over de instabiele router heb ik nu weer iets... ben zojuist naar pc winkel geweest "(paradigit) en deverkoopster vroeg welke provider ik had toen ik zei voor een nieuwe router te komne... ik had nog geen merk gevraagd......... en zij zei dat linksys niet de juiste leuze was bij die provider omdat upc bij hun bekend stond bij linksys routers nogal wat storinkjes te maken .....???

ik heb zoiets nog niet eerder gehoord.... zij kwam daarop direct met een sitecom routee aanzetten maar ik twijfelde dus flink want de linksys router de wrt160-nl die ik wilde kopen en die mijn maat ook een naar volle tevredenheid al een jaar had spookte door mijn hoofd ....
mijn maat heeft echter geen upc maar glasvezel van een andere provider....
toen ik die verkoopster zei dat er een nieuwe reeks van linksys was en ik dus tegn har zei dat ik eigenlijk voor dat oudere type 160 kwam toen zag ik haar ook twijfelen
ik heb daarop gezegd dat ik zelf eerst wat meer info bij mijn maat ga inwinnen
vooralsnog vind ik het een wazig verhaal van die verkoopster en vraag ik me af ofdat zij niet leiver sitecom routers verkopen misschioen dat er meer winst op zit of is het toch waar en heb ik wel een eerlijk advies gehad
indat dat geval ben ik nog niet blij want ik wet imers dan ook niet wat ik dan moet aanschaffen ....... wel weet ik dat ik een nieuwe router en een nieuwe utp kabel ga plaatsen zodat ik van dat gedonder af ben ...... iemand tips.... of kan iemand me vertellen of het een broodje aap verhaal is van die storinkjes zoals al gezegd heb ik al een nieuwe moden van de provider en kan ik toelaichten dat de telefonie op de oude wel slecht was op die nieuwe modenm nog geen probelemn gehad sinds de weken dat ik dat ding heb.... misschien bedoelde de verkopster dat dat vel emnsen bij upc een modemk thuyis hadden die niet samenwerkte met upc en hun eigen routers en zo stoorde. het zet me wel aan het denkne met de vraag ofdat mijn oude router van linksys nu wel of niet kaduuk is ofdat dat gewoon door upc sinalen komt die ie niet meer aankan ?????????

Hoi !

Gewoon even 'n andere router proberen, dan weet je het toch ?

Enne....UPC adviseerde altijd @Netgear, kan ik me herinneren; als dat nog zo is kun je bij UPC geen ondersteuning voor je probleem verwachten.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Gewoon even 'n andere router proberen, dan weet je het toch ?

Enne....UPC adviseerde altijd @Netgear, kan ik me herinneren; als dat nog zo is kun je bij UPC geen ondersteuning voor je probleem verwachten.

Greetz,

Harry.

Ik heb inmiddles en andere router aangekocht een linksys wrt160-n
Na wat stoeiwerk werkt alles (bedraad) weer gewoon op wat puntjes na dat ik mijn hamachi instelling veruineerd heb bij een pc omdat dat stomme network image van cisco niet verder wilde met de installatie voordat dat hamachi uitgeschakeld was want er mocht allen de primaire netwerverbinding actief zijn en dat was dus de wrt160-n
ik ontdekte niet snel genoieg hoe ik hamachi uit kon zetten en dacht het even te uninsatllen via configuratiescherm had ik dus niet moetn doen .... na ja kom ik ook wel weer uit.... dat je mnoet betalen voor dat network image vind ik weer heel wat minder en zekers dat je daar pas achterkomt nadat je het geinstalleerd hebt met je gegevens.
het blijkt maar 7 dagen geldig te zijn ....
en in principe heb je het niet nodig want je kunt de instellingen ook gewoon in windows maken... al is het wel zo te zien een makkelijk te gebruiken proggie....
het draadloze gedeelte begin ik nog niet an omdat ik gen draadloos apparaat heb om te kunnen gebruiken als tester..... komt nog wel eens in verrre toekomst LOL.....
dat deze router het goed doet weet ik al van bekenden dus daar ga ik niet aan twijfelen .....

ik zocht zowieso nooit ondersteuning bij UPC omdat degeenn die aan de telefoon zitten daar vaak minder van netwerken afwetn dan ikzelf.... en om dan die telefoontarieven te moeten slikken neee... het blijkt nu in dit geval niet de schuld van upc hgeweest te zijn dat het internet hakkelde.... en dit ter ore genomen... kan ik mededelen dat upc dus op het momnet na de installatie van die nieuwe moden van hun hier geen problemen meer gegeven heeft hopelijk blijft dat continueren ..... dan ben ik tevreden .... de oude dus defecte router zet ik maar op zolder en gebruik ik wel en keer om voordeel te behalen als er weer en ker een inruil actie is van linksys op routers helaas was die er nu niet ....:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan