Vreemd virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Hallo,

Ik heb een virus op mijn computer en ik krijg het er niet af. Ik heb met diverse programmas getracht het te verwijderen zonder succes. Het gaat om het BKDR.JEEMP.C virus. Het virus maakt steeds een nieuw bestand aan welke mijn virusscanner detecteert vervolgens kan ik het in quarantine verwijderen.
(zie bijlage)

Het virus zelf is niet te traceren. Ook online en offline virusscanners of spywarescanners lijken het niet te kunnen vinden. Hoe los ik dit op.

Bijlagen

Jah daar had ik gister ook al gekeken.

En hier heb ik niet zoveel aan omdat ze er in de verwijderings procedure vanuit gaan dat je het sophos anti-virus programma hebt. En dat programma heb ik niet.

Zijn er nog andere opties?

Daar was ik ook geweest. alleen lopen die processen bij mij helemaal niet. of het heeft een andere naam.

Dus helaas heb ik daar ook niets aan.
Maar ik ga het nog maar een keer doorlopen dan.

Het virus bezorgt overigens geen overlast. Het is alleen jammer dat ze bij demon (mijn provider) virusmails van mij ontvangen hebben. Als ik het niet kan verwijderen blokkeren ze mijn internetverbinding.

Laatst bewerkt:
In de veilige modus al eens geprobeerd om te verwijderen?

Ik zou wel willen ik weet alleen niet wat ik moet verwijderen.

Zoals je ziet maakt het virus steeds een bestand aan A01279**.exe of dll. Mijn virusscanner geeft aan dat dit bestand het virus BKDR.JEEMP.C bevat. Deze bestanden kan ik in quarantine verwijderen.

Alleen het virus wat deze bestanden steeds creeert is niet te vinden. Dus ik weet niet wat ik moet verwijderen.

Dit lijkt me een mooi klusje voor Pieter Arntz. Plaats even een HijackThis-log in het daarvoor bestemde topic.

Klik hier om HijackThis te downloaden (directe link).

Klik hier voor uitleg van HijackThis.

Klik hier om je HijackThis-log te plaatsen.

Nou ik heb mijn log gepost. Maar even afwachten.

Ik lazer trouwens altijd bijna alles weg wat hijackthis vind.
Is dat schadelijk?

Geplaatst door Kesum
Nou ik heb mijn log gepost. Maar even afwachten.

Ik lazer trouwens altijd bijna alles weg wat hijackthis vind.
Is dat schadelijk?

Bijna alles wat HijackThis vindt weggooien, lijkt me erg onverstandig. Er zitten namelijk zaken tussen die je écht nodig hebt! HijackThis maakt geen onderscheid tussen goedaardige en kwaadaardige processen. Ik begrijp nu wel waarom dat log dat je hebt geplaatst zo idioot kort is.:(

Laatst bewerkt:
tja ik gooi altijd de dingen weg waarvan ik denk dat ik ze niet nodig ga hebben. Ik heb daar tot op heden nog geen problemen mee gehad.

Jah AVG lijkt idd wat gevonden te hebben. Nu maar hopen dat dat ook is waar ik naar zoek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan