Vreemd virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijs100

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hallo mensen,

Ik deed vandaag me comptuer aan (gister deed hij het nog perfect).
Nu kan ik niets meer ik wou op internet gaan dat werkt neit meer omdat ik niet meer bij mijn netwerverbindingen kan komen programma's die met internet conne8cten lopen vast en rechtsonder in beeld staat de hjeletijd dat ik geen firewall heb en de windows firewall kan ik ook niet meer aanzetten dat werkt ook neit meer.

Kan iemand mij hiermee helpen of weet iemand watvoor virus dit is?

Gr, Matthijs

Matthijs100 zei:
Hallo mensen,

Ik deed vandaag me comptuer aan (gister deed hij het nog perfect).
Nu kan ik niets meer ik wou op internet gaan dat werkt neit meer omdat ik niet meer bij mijn netwerverbindingen kan komen programma's die met internet conne8cten lopen vast en rechtsonder in beeld staat de hjeletijd dat ik geen firewall heb en de windows firewall kan ik ook niet meer aanzetten dat werkt ook neit meer.

Kan iemand mij hiermee helpen of weet iemand watvoor virus dit is?

Gr, Matthijs
Dit had ik laatst ook, helaas kon ik het op dat moment alleen oplossen met formatteren van de C schijf. Misschien kan je ergens een virusscanner van iemand krijgen/lenen? Hitmanpro laten scannen is ook wel een "te proberen" idee. www.hitmanpro.nl.

zou hitmanpro niet aanraden
maar ad-aware en SpyBot S&D handmatig behandelen

ook zorgt hitmanpro ervoor dat je systeem meer problemen krijgt
hitman pro heeft ook veel trials en software die niet eens nodig zijn pas wanneer
het niet echt anders kan maar dan nog zou ik eerst even een hijack this logje op nucia plaatsen

klik hier

EDIT
In de tweede plaats is gebleken dat het gebruik van Hitman Pro veel problemen geeft. Dat is op zichzelf niet erg, alle programma's kunnen immers wel problemen geven en bugs bevatten. Maar de problemen die Hitman Pro veroorzaakt, in het bijzonder de problemen die worden veroorzaakt door de 'heuristiek' die de ontwikkelaar van Hitman Pro zelf heeft ontwikkeld, die zijn echt té ernstig.

Laatst bewerkt:
total_recall zei:
zou hitmanpro niet aanraden
maar ad-aware en SpyBot S&D handmatig behandelen

ook zorgt hitmanpro ervoor dat je systeem meer problemen krijgt

klik hier
Oei... dan heb ik niets gezegt, al hoewel, ik heb er nog geen problemen mee gehad, vond het een fijn pakket.

Al geprobeert op te starten in veilige modus? Klop tijdens het opstarten herhaaldelijk op F5. Kan ook een andere zijn, dat verschilt nogal eens. Met een beetje kans lukt dit wel en kun je hier je virusscanner draaien.

Opstarten MET netwerkverbinding en dan evt NOD32 (trial) ophalen. Heeft bij mij rommel ontdekt die AVG over het hoofd zag.

Voor het herstellen van je internet verbinding kun je wellicht op een andere pc winsockfix ophalen. Aanrader.

Laatst bewerkt:
OKé, maar Adaware gaat geen virussen vinden. Alleen ad- en spyware. Toch een actie die je niet moet vergeten :thumb:

Eerst maar even winsockfix ergens vandaan halen. Die zet je internet instellingen terug naar hoe ze horen te staan. Heeft mij al een keer of 3 uit de brand geholpen.

Wat virusscanner betreft kan een second opinion ook geen kwaad http://housecall.trendmicro.com/

Confictius zei:
Voor het herstellen van je internet verbinding kun je wellicht op een andere pc winsockfix ophalen. Aanrader.
Hier moet je mee oppassen. Vooral als de computer in een netwerk hangt kan dit nogal wat problemen veroorzaken.

Ik denk dat het beter is om het advies van total_recall op te volgen...

Waarvan akte, maar ook mijn pc hangt samen met nog 2 in een netwerk en heeft met eerder genoemde (mogelijke) oplossing nog geen problemen gehad, wat niet wil zeggen dat je geen gelijk kunt hebben. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan