Vreemd WLAN probleem na firmware update Linksys WRT120N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiejeben

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Beste Helpmij,

Ik ben bij 2 collegas van mij thuis en ik heb volgens mij per ongelijk hun internet gesloopt. Ik ging hun laptops update, CCleaner en in MSCONFIG even wat schoon maken.

Daarna ging ik de firmware op hun router updaten, nu doet het internet niet op hun laptops (verbonden met wi-fi). Als ik in het logboek kijk dan zie ik een DHCP fout (Als ik ipconfig/all doe dan zie ik dat ze wel een IP adres hebben gekregen). Vervolgens ga ik naar Google, die laadt.. Ga naar Google Nieuws, gaat nog steeds goed... En dan ga ik naar Google Maps, die laadt die gedeeltelijk en dan doet het internet het niet meer!!

Als ik in de achtergrond ping naar google.com, dan blijf ik een reactie kregen met een MS van ~30 (soms 120, maar het blijft lekker laag).

Als ik opnieuw naar het foutlog ga kijken dan blijkt er een DNS probleem, dus ik ga naar Google.com met het het IP adres die ik kreeg bij het pingen, en dan blijkt dat die helemaal geen verbinding met Google kan maken.

Als ik dan ook een nieuwe "ping sessie" start dan timed die uit.

Hoe kan ik dit oplossen??

Met vriendelijke groet,

Maarten

Laatst bewerkt:
Hallo,

Trek de routers eens 20 sec van de stroom.. en laat ze rustig opstarten.

Dit heeft bij mijn oude ook gewerkt.

Groeten,
Nic

Hallo,

Trek de routers eens 20 sec van de stroom.. en laat ze rustig opstarten.

Dit heeft bij mijn oude ook gewerkt.

Groeten,
Nic
Zal ik morgen gaan proberen :)

We zijn er ook achter gekomen dat de computer die kabelinternet heeft, geen problemen heeft. En dat dat één laptops internet uitvalt zodra je iets zwaars zoals Google Maps opent, maar dat het internet weer werkt zodra je op het wifi icoontje rechts onder in (Bij Windows) drukt.

Bij de andere laptops valt het internet maar heel soms uit, dit gaat altijd tegelijkertijd met die laptop die uitvalt als je iets zwaars opent. Al het wi-fi internet doet het weer zodra die laptop op het wifi icoontje drukt.

Ik had ook even mijn router naar zijn huis mee genomen, en geen enkele computer had problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan