Vreemde "Access denied" bij een file

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een file gedownload en deze is ingepakt met .ZIP en beveiligd met een wachtwoord.
Ik kan de file gewoon uitpakken, zowel i windows 10 als via total commander.

Zodra ik dat gedaan heb kan ik echter niets meer met het bestand. Openen of kopieren naar een andere map lukt niet meer. Ik krijg dan de melding Access denied.

Ik kan de file echter wel gewoon renamen of deleten en ook scannen met AV (file is clean)

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals ownership (ik ben nu owner met full rigts). Dat had geen effect.
filerechten resetten met ICACLS geprobeerd, ook geen effect. Zelfs file vanuit de zip uitgepakt naar een FAT32 partitie (die noemaal helemaal niet met rechten werkt) maar ook daar mag ik, zodra de file is unzipped, niets meer.

Ik begrijp dat UNZIP gene file permissies meeneemt, dus het is wel wat vreemd dat er een file wordt uitgepakt waar niemand toegang tot heeft, zelfs niet de owner (en ook niet met administrator rechten)

File is een paar keer uitgepakt naar verschillende partities om uit te sluiten dat er misschien een beschadiging zou zijn en ook is de file gescand met malwarebytes, NOD32 en defender en schoon bevonden.

Heeft iemand nog een tip wat ik kan doen?

Is op een zeker moment dan gevraagd naar het wachtwoord?

Ja. Tijdens uitpakken van de zip vraagt hij het wachtwoord en pakt de file daarna goed uit. Alleen dus zonder rechten.

Kijk eens of hier nog iets bij staat. Wat vreemd is dat als Access Denied hebt vaak het bestand niet kunt deleten volgens dat artikel.

Laatst bewerkt:
Het was inderdaad vreemd. Het leek erop dat er alleen geen recht was om het programma te openen (kon ook niet met een text/hex viewer).
Nog vreemder is dat ik het wel kon deleten en renamen, maar niet verplaatsen.

Ik heb het via Windows niet kunnen oplossen en heb het nu via een Linux Live cd uitgepakt naar mijn FAT32 partitie en nu start het zonder problemen.
In ieder geval bedankt voor de hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan