vreemde bestanden op mijn computer gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter100

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Hallo,

Ik zag vanavond in mijn users-gedeelte dat er vanmiddag duizenden winrar-bestanden op mijn computer zijn gezet. Ongevraagd. Ik vind dit een heel merkwaardige zaak.

De bestanden hebben software-achtige namen als Web Monitor 3.02, FastScript, Listmaker 3.3, Synamic 1.3, PM Painter, DocShield 2.0, VideoRip Convert, Multimedia Playroom etc.

Ik ben vanmiddag al bezig geweest om een aantal bestanden te verwijderen, maar toen kreeg ik problemen met mijn computer. Allerlei bestanden en programma's gingen niet goed werken, waardoor ik het systeem moest herstellen.

Overigens installeerde ik rond het binnenkrijgen van die winrar-bestanden het programma Frostwire, een broertje van Limewire. Ik dacht dat dit een betrouwbaar programma was, maar daar twijfel ik nu aan.

Wie heeft bovengenoemd probleem van die vreemde, ongevraagde bestanden ook wel eens meegemaakt, of weet raad?

Vriendelijke groet,

Peter.

Een tijdje heb ik Frostwire gebruikt en geen rare dingen gemerkt. Echter toe bij het updaten van frostwire, limewire werd gedownload heb ik frostwire van de pc af gegooid.
Maar zover ik weet is frostwire een redelijk ok programma. Zelf heb ik dan ook geen idee waar de bestanden vandaan komen.

als je het van de site van frostwire heb gedownload dan moet het geen probleem zijn of je iets met frostwire gedownload, daardoor zou er wel allemaal crap op je pc gekomen kunnen zijn

Ik heb inmiddels Frostwire van mijn computer afgegooid en een nieuwere versie van Limewire op mijn computer gezet.

Maar nu heb ik vreemd genoeg hetzelfde probleem! Het programma gaat ongevraagd duizenden winrar-bestand laden en op mijn computer zetten. Deze worden aangeduid als 'gedeelde bestanden'. Nogmaals, ik heb hier helemaal niet om gevraagd. Wat kan ik hieraan doen en hoe kom ik hiervan af?

Bedankt voor de tip, dan ga ik dat eens proberen. Ik heb gisteravond al mijn computer met mijn AVG-scanner gescand, maar dat leverde niets op.

ik zal het vanavond eens met dit programma proberen.

heel veel trojan horses

Ik heb nog steeds van de vreemde winrar-bestanden op mijn computer. Ze zijn niet opgemerkt door het programma Anti-Malware, maar imiddels wel door mijn AVG-virusscanner. Het blijken trojan horses te zijn en het zijn er maar liefst 35000!

Ze zijn nauwelijks van mijn computer te verwijderen. Het AVG-programma slaat, door de grote hoeveelheid trojan horses, op tilt. Ik probeer ze via het zoekprogramma (alles selecteren en dan deleten) te verwijderen, maar het lijkt wel of ze zichzelf vermenigvuldigen. Wie weet raad?

trojan horse generic!

Ik heb dit programma gebruikt, evenals een paar andere programma's, zoals Spybot. Tot dusver nog zonder veel resultaat. Het gaat om een trojan horse generic. Ik krijg dit bijna niet van mijn computer af.

De trojan horse heeft zich als winrar-bestand 'vermomd' en als ik die bestanden wil deleten, zegt mijn computer dat hij de bestanden niet kan vinden. Heel vreemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan