vreemde bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

daglicht

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Berichten
11
Wie kan mij op een eenvoudige manier helpen? Ik heb een wat oudere computer die ik heb geformateerd. Nu kom ik niet verder want hij vind de cdrom niet. In de bios staat alleen maar a en c. Het is ook een andere bios als wat ik gewend ben. Er staat heel weinig in. Ik kan nu ook maar meer van een bepaalde boot-diskette opstarten.

Groetjes: Daglicht
 
Laatst bewerkt:
Als je met een bootdisk van win98 opstart, krijg je dan geen keuze om ook cd CD-Rom mee op te starten.
 
Om welke 'vreemde' bios gaat het dan, Award, Ami, Phoenix, MrBios, Compaq..........
 
Geplaatst door maestro12
Om welke 'vreemde' bios gaat het dan, Award, Ami, Phoenix, MrBios, Compaq..........

Waar vind ik de naam van mijn bios? Ik zag eerst wel Compaq staan maar toen heb ik op een andere computer iets gedownload van teac en op diskette gezet en op de computer geplaatst. Bij het opstarten kan ik nu alleen nog met een hele oude universele bootdisk op de computer komen. Dan er weer uit en kan dan wel andere diskettes gebruiken maar niks werkt. Als hij opstart staat er boven in beeld: amibios(c)american mega trends. Biosversie 1.00.12 af2. Dan heb ik de keus om naar bios te gaan of met die ene diskette opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar ben je erg ongeduldig, maar er zijn soms momenten dat zelfs ik moet werken.

Ik weet niet wat jij gedaan hebt, maar als je een compaq hebt dan kan daar geen ami bios inzitten, ben je soms aan het bios flashen geweest met een verkeerde bios want dan ben ik bang dat het einde verhaal is.

Geef eens wat meer en duidelijke info over de pc en wat je allemaal gedaan hebt.
 
hallo

Sorry voor die hulproep maar ik ben bang dat het inderdaad te laat is. Ik heb van alles gedaan maar vraag me niet wat. Het is een oude computer en zelfs die ene universele bootdiskette pakt hij niet meer. Kan alleen nog in de bios komen. Ik denk dat er wat kabels niet goed zitten. Als jullie nog een idee hebben hoe of wat dan graag bericht maar net wat ik al zei het is een oudje en staat op zolder om mee te knooien. Beneden hebben we twee computers die perfect zijn.
 
En nog steeds geen duidelijke info.
Maar vooruit, als je nog in de bios kan komen leeft die in elk geval nog.
Je hebt ook met kabels zitten rommelen??
Dus zal je dat moeten gaan controleren, als je bijna zeker weet dat er niets meer goed zit, trek je gewoon alle data (brede grijze) kabels die naar je harddisk, cdrom en diskette gaan los en begint vanaf nul.
Als eerste de diskette, dat is de minst brede kabel waar in een paar aders een twist zit, het diskette station dient na die twist te worden aangesloten. Let op er zit 1 gekleurde ader op die kabel, die hoort op pin 1 te worden aangesloten, dit staat gedrukt op je moederbord (soms heel goed zoeken) en op het diskette station dus ook (daar zit pin 1 meestal aan de kant van de voedingsstekker)
Dan de harddisk, waarbij je ook weer op moet letten op pin 1.
 
Huuuuh

Erg aardig die informatie maar wat is een twist en welke gekleurde ader? Ik ben totaal een leek op dat gebied. Is er geen site met foto's van die binnenkant? Ik kan alleen opstarten met 1 opstartdiskette. Als ik fdisk wil doen zegt hij dat er geen harddisk is.
Help!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan