Vreemde Computer in netwerk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
912
Hallo allemaal,

ik heb een probleem, ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
We hebben hier een thuisnetwerk, alle pc's zijn gekoppeld en er staat ook og een nas tussen. Maar nu zie ik sinds kort nog een andere pc (PC_VAN_MAJA) tussen de lijst staan in windows verkenner :eek: maar hij staat niet bij de andere computers in de groep, :confused: Screenshot 1..
Ik ben toen gelijk naar mijn router gegaan en daar de lijst bekeken, maar daar stond de pc niet in.. :confused: Screenshot 2.. Maar de PC_VAN_MAJA staat er ook niet altijd in in windows verkenner.. Ik snap er niks van.. :S

Wat is het probleem, ow, enne; Maja is de naam van ons buurmeisje, dus wss is het de pc van de buren... ;)

alvast bedankt vooor jullie hulp,
Ginojo
 
Laatst bewerkt:
Heb je je netwerk beveiligd? (WEP, WPA?). Anders kan iedereen jou internet gebruiken.
 
Wpa-tsk, of hoe dat ook heet. ;) in ieder geval goed beveiligd met sleutel ja. :( dus dat is het ook niet. :s
 
Heeft zij misschien een wachtwoord dan? Anders zou ik het ook niet weten. Dan moet ze onder een of andere manier toch verbonden zijn lijkt mij.
 
nou , het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat zij onze sleutel heeft... :confused:

Maar ik zal voor de zekerheid de wpa sleutel veranderen, mss helpt dat.

Ginojo
 
om die reden heb ik bovenop de wpa sleutel ook nog eens access control op de router aangezet. Die controleert op mac-adres of een wlan-kaart wel toegang krijgt of niet.
 
om die reden heb ik bovenop de wpa sleutel ook nog eens access control op de router aangezet. Die controleert op mac-adres of een wlan-kaart wel toegang krijgt of niet.

yes, I can only think of your MAC address problem
 
gewoon Nederlands typen,hij kan ook Nederlands lezen, dus waarom passen wij ons aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan