Vreemde dingen met hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.
waaa

met een restart zie ik nu enkel nog de c staan
en ook geen goede pictogram

Start >> Alle programmas >> Bureau Accesoires >> Systeem Werkset >> Systeemherstel.

Zet hem ong. een maand terug.

Zijn die schijven die "verwijnen" fysieke harddisk, partities, optische media, usb-sticks of card readers?

nee een virus is het volgens mij niet.

by the way de andere 2 schijven (1 hdd van 120gb 2 partities) is goed
mijn andere hdd (sata 250GB maxtor ) de F schijf geeft nog altijd geen pictogram.

Let op, Dit is een tweak voor de icoontjes van je Harde schijf te veranderen , waarschijnlijk kun je ze zo ook terug veranderen

Stap 1:
Maak eerst een snelkoppeling naar je bureublad van de harde schijf die je een ander icoontje wilt geven. Als je een snelkoppeling hebt gemaakt, je doet dan rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor Eigenschappen en dan Ander pictogram. Blader nu naar [jouw schijf]:\Window\System32\shell32.dll en klik OK.

Stap 2:
Waarom je dit moet doen is heel eenvoudig. Om te weten welk pictogram we willen, moeten we eerst kijken uiteraard. Elk pictogram heeft een nummer. Men begint te tellen linksboven en men gaat naar onder. Dus de eerste kolom is nummer 1 tot en met 4. De volgende kolom is dan nummer 5 tot 8, enz... Als je het icoontje hebt gevonden die je wilt instellen, ga je tellen welk nummer dat is, en je onthoud dat nummer. Nu kan je de snelkoppeling weer verwijderen.

Stap 3:
Nu ga je naar de Root Directory van je harde schijf die je een ander icoontje wilt geven.
Maak in die Root Directory een nieuw kladblok bestand en vul de volgende code in:
Code 12 [Autorun]
Icon="[jouw schijf]:WindowsSystem32Shell32.dll,nummer van je keuze"

en sla het bestand op als autorun.inf in de Root Directory van de schijf die je een ander icoontje wilt geven.

Start je PC opnieuw op en je ziet dat het icoontje is veranderd.

enorm bedankt, probeer het vanavond uit.

waar kan ik nog zo van die tweaks vinden, vooral voor snelheidsoptimalisatie?
lijkt mij wel leuk op te experimenteren, maar daarvoor altijd een systeemherstel maken uiteraard.

Helpmij staat ook vol met Tweaks, google ook. Dáár heeft de TS dus weinig aan.
Verder ken ik de methode niet, ga ik niet verder op in.

Wat mij wel opvalt is dat jij heel afwijkende icoontjes hebt, en ik denk dat het daardoor komt!
Wat heb je geïnstalleerd? Windows Life Care ofzo?

attachment.php

Links jouw situatie, rechts de mijne (de grootte is een instelling).
Of een Windows Vista skin misschien?

Dit is 100% zeker GEEN standaard XP namelijk. En ik vermoed dat daar de oorsprong van je probleem zit.

Bijlagen

• hdd.PNG
    hdd.PNG
    30,8 KB · Weergaven: 57
Helpmij staat ook vol met Tweaks, google ook. Dáár heeft de TS dus weinig aan.
Verder ken ik de methode niet, ga ik niet verder op in.

Wat mij wel opvalt is dat jij heel afwijkende icoontjes hebt, en ik denk dat het daardoor komt!
Wat heb je geïnstalleerd? Windows Life Care ofzo?

attachment.php

Links jouw situatie, rechts de mijne (de grootte is een instelling).
Of een Windows Vista skin misschien?

Dit is 100% zeker GEEN standaard XP namelijk. En ik vermoed dat daar de oorsprong van je probleem zit.

Bedankt voor de reactie.

De reden dat 'de goede prictogrammen' iets anders uitzien dan standaard is omdat ik "hdd life" gebruik.
Voor ik het programma installeerde was de F schijf al zo dus normaal geen beter/slechter schap.

Op de F schijf staat wel windows xp (x64) nu werk ik onder windows xp (x32)
Mijn x64 windows werkt niet meer omdat ik een verkeerde driver had geïnstalleerd voor een nvidia 6600 silencer.
(moest nvidia hebben en heb ati gedownload en na een restart geraak ik op geen een manier meer in de x64 versie. Ook niet veilige modus of erd.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan