vreemde e-mailberichten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Edo

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2000
Geachte mede-helpmijers,

Krijg zo eens per maand een emailbericht uit het buitenland waarvan ik me afvraag of er iemand is die er ervaring mee heeft.

Van nature ben ik enorm achterdochtig wat email betreft
die ik ontvang van onbekenden, maar soms als er geen bijlage bijzit open ik ze toch. Ik krijg, niet vaak maar toch met enige regelmaat, berichten met allemaal ongeveer dezelfde strekking, namelijk (ik hou het kort) :

Ergens in Afrika staat op een plaatselijke bank een bedrag wat niet meer opeisbaar is omdat de eigenaar voorgoed is verdwenen of is overleden, waarbij mijn assistentie wordt gevraagd om of (een gedeelte van) het bedrag te investeren in een westeuropese zaak of om op te treden als erfgenaam, dit alles tegen een bepaald percentage van het totaalbedrag.

Normaliter zou je denken waarom juist ik, ik ben een Nederlandse burger en hoe komt iemand in Afrika aan mijn gegevens, en dus het bericht meteen weer weggooien of vergeten, maar ik ben werkzaam bij een bedrijf wat internationaal opereert en bij goed zoeken zijn mijn echte naam en verdere gegevens dus op internet te vinden.

Ik heb uiteraard nooit op een dergelijk bericht gereageerd.

Herkent iemand de omschreven berichten ? Alvast bedankt :confused:

NIET op reageren.....zijn (waarschijnlijk) bendes uit Nigeria die op een gegeven moment jou machtiging willen om het "geerfde"geld min jouw provisie er af te halen....daarna plunderen ze jouw rekening en ben je alles kwijt omdat je zelf een machtiging hebt afgegeven.

Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met de plaatselijke politie.

Ik krijg met de regelmaat van de klok deze mails binnen. Ik blokkeer ze meteen. Open ze niet eens, maar ze worden onmiddellijk tot persona non grata verklaard. Dus inderdaad, niet op reageren. Wanneer je op enigerlei wijze de afzender zou kunnen achterhalen, dan zou ik het inderdaad aangeven.

Blacksheep

Stuur anders een mailtje terug.
Dat er geld voor hun staat gereserveerd bij de bank in Nederland ,of ze hun even kunnen melden om de zaken af te handelen. ;)

bedankt voor de reacties

Nee wees niet bang, zoals ik al zei reageer ik niet op dergelijke berichten, maar ben wel benieuwd wat het precies is.

Dankzij jullie reacties weet ik nu meer en is mijn nieuwgierigheid voldoende bevredigd.

Gezina > de auteur van het bericht ken ik want ik heb bij hem in de klas gezeten op de basisschool, wat een toeval nietwaar !

Nogmaals dank :thumb: :D

Re: bedankt voor de reacties

Geplaatst door Edo
Nee wees niet bang, zoals ik al zei reageer ik niet op dergelijke berichten, maar ben wel benieuwd wat het precies is.

Dankzij jullie reacties weet ik nu meer en is mijn nieuwgierigheid voldoende bevredigd.

Gezina > de auteur van het bericht ken ik want ik heb bij hem in de klas gezeten op de basisschool, wat een toeval nietwaar !

Nogmaals dank :thumb: :D

Ha ha, wat leuk! :thumb:(waar Helpmij al niet goed voor is...)

Persoonlijk verwijder zonder te openen of de bijlagen te bekijken alle mailtjes van mij onbekende afzenders.
Vind ik wel zo veilig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan