Vreemde echo met Club3D Theathron Agrippa

Status
Niet open voor verdere reacties.

pr0ton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
3
Hoi,

Ik heb een probleempje, wanneer ik mijn geluid van Windows bijna voluit openzet, gaat de microfooningang van de geluidskaart direct het geluid opnemen. Zelfs wanneer ik mijn microfoon, die van de SteelSeries Siberia v2, uitzet, pakt de microfooningang het geluid op. Met Audacity kan ik heel goed zien dat dit gebeurt en in programma's als TeamSpeak 3 is het heel vervelend als anderen hun stemmen meteen terughoren. Zit er hier hardwarematig iets fout, of is er in de software iets aan te passen? De enige regelaars die ik heb zitten in het programma 'Xear 3D' dat standaard is meegeleverd met de drivers.


Mijn configuratie:

Deze drivers: link
Windows 7 - x64
Intel E6750
ATI HD4870


Bedankt!
 
En als je de microfoon uitplugt?

Microfoon eruit gehaald en de echo is inderdaad weg. Dacht eerst dat dit aan het feit lag dat de geluidskaart dan alles met microfoon uitschakelt, soms kun je namelijk zien welke poorten aangesloten zijn via Windows.

Dan even wat dingetjes verder geprobeerd, zoals bijv. niet de bij mijn headset horende oordopjes gebruiken. En wat blijkt, weg is de echo! Het ligt dus aan de headset: de SteelSeries Siberia v2, en daar heb je dan ooit over de 70 euro voor betaalt :(. Misschien ligt dat aan een kapot regelaartje van de headset? Op 't regelaartje kun je het volume regelen en de microfoon uitzetten. Microfoon hiermee uitzetten werkt niet goed, er gaat nog steeds (maar wel minder) geluid naar de geluidskaart.

Verder, zou dit ook bij RMA horen :p.
 
Nu wordt 't nog vreemder, want heb de headset om 't even vast te stellen ook op een andere PC geprobeerd en hier is geen echo, dus toch niet de headset...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan