Vreemde fout in browser...

Status
Niet open voor verdere reacties.

koffiekopje

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
220
Hallo, sinds een paar dagen kan ik wanneer ik via mijn werkbalk op het IE icoon klik niet meer op IE komen.
Met de icoon/snelkoppeling is niks mis.

Ook als ik via een webpagina een link aanklik, word ik niet doorgestuurd naar de site die ik wil hebben.
Ik kan alleen via mijn favorieten op IE komen, knap lastig overigens..

Welke instelling staat er zo plotseling niet goed?
:rolleyes:

Virusscan en spywarecleaners hebben de boel opgeschoond, niks gevonden overigens.
Ik gebruik Windows XP Pro sevicepack 2
 
En als je dit aanvinkt 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's, of aldaar klikken op Webinstellingen herstellen), lukt het dan wel?

Verwijder ook even de "tijdelijke internet-bestanden'' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen) door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen.'' Sluit de schermpjes af met OK.

Mogelijk is dit aan de hand: Het is niet mogelijk om een nieuw Internet Explorer-venster te openen of er gebeurt niets na het klikken op een koppeling

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Anders kan je deze tip nog uitvoeren:

Bij het klikken op een link in Internet Explorer of een e-mail bericht gebeurt er niets, wordt een blanke pagina geopend of komt een melding dat er een onverwachte fout is opgetreden.

In veel gevallen kan dit probleem worden opgelost met IEFix.
Je kunt IEFix hier http://www.winxptutor.com/download/iefix.zip downloaden.
Windows 2000/XP gebruikers moeten de Windows CD in de CD-speler plaatsen.
Als je geen CD hebt en er wordt gevraagd naar de directory waar ieplore.exe gezocht moet worden kun je als pad aangeven C:\Windows\i386,C:\Windows\ServicePackFiles\i386 of C:\Windows\ServicePackFiles.

Daarna zal het herstelproces beginnen die nogal wat tijd in beslag kan nemen.
Als hij klaar is moet je windows opnieuw opstarten.

Indien het hiermee niet opgelost is kun je het proberen op te lossen door IE opnieuw te installeren.
Leg de CD van Windows in de CD-rom speler.
Ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type het volgende commando in (de regel kopiëren kan ook):
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\inf\ie.inf
Klik op Ok en Internet Explorer zal opnieuw worden geïnstalleerd.

Bron: http://members.lycos.nl/fredscorner/Oplossingen.htm
En deze: http://www.fjsmjs.com/OE/nolinks.htm


Kopieer dan de gegeven links naar de adresbalk...
 
Onwijs bedankt voor alle info, helaas heeft het tot nu toe nog niet veel uitgemaakt. Heb eigenlijk alles gedaan, wat je opschreef..

Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden aan fout is
regsvr32 Msjava.dll die die niet kan vinden, misschien is dit iets.

IE fix weet ik eerlijk gezegd niet goed wat ik nu wel en niet aan moet vinken, heb hem zonder aanvinken gedraait en eigenlijk heeft ie niet veel gedaan. Ik zit dus nog met hetzelfde probleem.:(
 
Dus dit heb je wel uitgevoerd? Tekst uit een gegeven link hierboven:

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stap 2 tot en met 4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

• Shdocvw.dll
• Msjava.dll
• Actxprxy.dll
• Oleaut32.dll
• Mshtml.dll
• Browseui.dll
• Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan