Vreemde foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennusz

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2004
Hey allemaal,

Ik heb onlangs een database in elkaar gezet. Deze heb ik vervolgens 3 dagen met rust gelaten. En als ik nu mijn database open dan lijkt alles nog te werken.
Maar als ik een tabel wil openen dan krijg ik de foutmelding: 'onbekend'

Bij het openen van query's en formulieren krijg ik nog weer een andere foutmelding: 'in query expressie [....].[...] ----> zie afbeelding.

Op het moment dat ik op help klik, doet ie helemaal niets meer. Ook kan ik niet de invoegtoepassingen bekijken, want dan wordt het programma beeindigd en kan ik een rapport verzenden :evil:

Ook heb ik geprobeerd een nieuwe database aan te maken, maar dan krijg ik diezelfde foutmeldingen weer.

Ook heb ik Access al opnieuw geinstalleerd, dit werkt ook niet. Nog steeds dezelfde problemen.

De database werkt wel op andere pc's dus lijkt het erop dat mijn computer het probleem is. Aan de snelheid en werkgeheugen e.d. kan het niet liggen. PC is net nieuw.

Please help me!!

Bijlagen

• 2.gif
    2.gif
    13,8 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Mij lijkt het een foutmelding binnen de database zelf, en het heeft dus niks met je pc te maken.
Je zegt dat de database het wel doet op andere pc's. Misschien een ander besturingssysteem of een andere office versie (lijkt me sterk). Kopieer eens zo'n werkende database naar je eigen pc. Misschien werkt dit.

Ik heb de database op dezelfde computer gemaakt waar hij het nu niet meer op doet. Hij deed het wel eerst op deze computer.
Dus ik dacht eerst dat het een software probleempje was, maar elke [access] database doet het hier niet meer. Terwijl diezelfde niet werkende database het wel op andere pc's doen. Met hetzelfde besturingssysteem en zelfde versie van office.
En omdat het opnieuw installeren en herstellen van het programma access ook niet werkt verdenk ik toch de computer van dit probleem.
Misschien is er een bestandje of script wat ontbreekt op de pc. Het vreemde is dus juist, dat hij het wel gedaan heeft.
Het opnieuw installeren van access zou toch alle problemen moeten oplossen, leek mij... helaas dus niet...
Ook heb ik een werkende database hierop geopend, het resultaat was negatief.
Maar in ieder geval, hartelijk bedankt voor je reactie en suggestie!

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Zijn er bepaalde bestanden in de windows-map die erg bepalend zijn voor Access?
Alle reacties zijn welkom! Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan