Vreemde Gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
Op een externe HD staat een map met de naam 6896f001db8bbe9b16
zelf ook al op internet gezocht maar niks hierover gevonden

Als ik daarop klik en eigenschappen kies da naar beveiligen zie ik een venster Namen van groepen of gebruikers.
Hier staan 4 gebruikers
Onbekent account(S-1-5-21-165468734-3933765806-2889997 Bij toestaan staat alles aangevinkt
Behalven Speciale machtigingen
Onbekent account(S-1-5-21-1896732570-3817379429-138893 bij deze staat niks aangevinkt
Dan staan er nog twee die ik wel herken de normale die er altijd staan.
Daarom de vraag wat deze twee onbekende account kunnen zijn
Kan ik deze zonder probleem deleten of krijg ik dan problemen

ik heb de map zelf willen verwijderen maar dat lukte niet had niet genoeg rechten
 
Het staat op een externe schijf, verwijderen zal dus geen kwaad kunnen.

Toevallig heeft gisteren iemand hier een proggie gebruikt dat heet Unlocker.

Maar ik heb nog iets gevonden op mijn schijf:

P.S. maak een kopie voordat je dingen verwijderd.

Verwijder niet te verwijderen bestanden
Regelmatig hoor je het: van het internet gedownloade bestanden, in het bijzonder AVI-bestanden, zijn na het downloaden niet meer te verwijderen. Meestal komt dat doordat Windows XP 'denkt' dat het bestand nog in gebruik is. Daardoor kunt u nog zo vaak kiezen voor verwijderen als u wilt, lukken zal het in de meeste gevallen echt niet!

Een methode die in zo'n geval een grote kans op succes biedt is de volgende:

• Kies Start >> Uitvoeren >> Tik op de regel achter Openen: de opdracht CMD >> klik op OK. Er verschijnt nu een 'dos-venster'. Laat dit open!
• Kies Start >> Uitvoeren >> Tik op de regel achter Openen: de opdracht TASKMGR.EXE >> klik op OK.
• Zoek in de lijst van lopende processen naar EXPLORER.EXE en sluit dit proces af door EXPLORER.EXE te selecteren en dan op de knop Proces beëindigen te klikken. Sluit Windows Taakbeheer niet af!
• Ga nu terug naar het 'dos-venster' en ga naar de map waar het bestand staat dat tot nu toe niet te verwijderen is.
• Bent u in de desbetreffende map, tik dan de volgende opdracht in: DEL [bestandsnaam]. Bij [bestandsnaam] vult u natuurlijk de naam van het niet te verwijderen bestand in!
• Met een beetje geluk is het bestand nu wel te verwijderen.
• Ga daarna weer terug naar het nog steeds geopende Windows Taakbeheer
• klik daar op Bestand >> Nieuwe taak (uitvoeren)
• Type dan in het scherm Nieuwe taak maken de opdracht EXPLORER.EXE en klik op OK.

De grafische interface van Windows XP wordt nu opnieuw gestart en het niet te verwijderen bestand is verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
sorry mijn fout ik werk met Win7 Home pemium 32 Bits
en de vraag of dan die onbekende ook verdwijnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Foutje van mij, want in deze zin: Het staat op een externe schijf, verwijderen zal dus kwaad kunnen.

Dat moet zijn: Het staat op een externe schijf, verwijderen zal dus geen kwaad kunnen.

Werkt de één niet dan werkt de andere wel(unlocker)
 
Hoi Gillian.

Zo'n map als die op je externe schijf word aangemaakt met een windows update.
Die accounts in die map zijn iets minder vreemd als je meschien verwacht.
Soms word er met de update van windows een user account aangemaakt met admin rechten om van daaruit de update uit te voeren.
En dan heb je nog een verborgen administrator acount (een soort super user).

Je kan zo'n map als die bij jou op de externe schijf gewoon zonder probleemen verwijderen.
Al is dat natuurlijk niet altijd helemaal waar omdat het wel eens kan gebeuren dat de map in gebruik is wat ook een rede kan zijn dat die map er nog staat na de update ,dan je pc herstarten hetzij een warm of een cold reboot en daarna verwijderen.

B.T.W
S-1-5-21-165468734-3933765806-2889997
Dit noemen ze ook wel een string.
Waarbij de S staat voor SID een machine Security Identifier (machine SID).
De rest wil zoiets zeggen als dat gaat om een domain of local computer ,(meschien omdat er nieuwe controllers aan die groep zijn toe gevoegd ,geen idee of dat nu precies zo is (kan niet alle getallen plaatsen) het is maar om je een idee te geven.

Mocht het dan toch wat lastiger zijn ,al kan ik me niet herrineren zoiets aan te hand te hebben gehad of ik denk er meschien niet eens meer er bij na.
Dan zou ik me zelf eerst rechten verschaffen om deze SID te verwijderen met het tooltje Process Explorer.
Dit is dan iets van het Userinit.exe process ,start process explorder op dan van de balk boven aan process -> prosperities -> security.
Meer text en uitleg hier over is te vinden op Mark's Blog in zijn artikel The Machine SID Duplication Myth

Ik hoop dat je hier voldoende informatie aan heb en wens je in ieder geval alvast succes.

Greetz Ragdoll
 
ik zal heel eerlijk zijn ik snap er de balle niet van ;) kan ik die twee onbekende accounts of wat het ook is niet zo verwijderen
vanaf de plaats waar ze instaan eerst eventueel de externe HD afkoppelen of kunnen ze geen kwaad en kan ik ze laten staan.

ik weet niet of u er wat aan heeft maar deze files staan in de map op de HD
itype
prereq
lang.ini
setup.exe
setupstb.exe
unicows.dll

dit vond ik op internet weet niet of dit het zelfde is http://www.processlibrary.com/directory/files/itype/

ik heb een microsoft sidewinder X6 keyboard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo de topic de helft korter gemaakt. Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.
 
Dat is heel erg goed dat je eerlijk de balle er niet van snap ,dat houden we het lekker makelijk.:thumb:

Het zijn tijdelijke mappen van windows update.
Die normaal door windows update weer worden verwijderd en je niet te zien krijg.
Windows update heeft die map niet kunnen verwijderen, en je kan ze gewoon zelf verwijderen.

Dat is alles.

Dit is een hele goede "eerst eventueel de externe HD afkoppelen" :thumb:
Als je denk van nou nou nou als dat maar goed gaat ,koppel de externe HD maar af en start windows maar opnieuw en als windows dan zonder problemen werkt dan heeft hij de map met de bestanden ook niet nodig.

"of kunnen ze geen kwaad en kan ik ze laten staan."
Alle rommel wat je toch maar laat staan zal nooit iets goed voor je doen ,en dan kan er maar 1 ding mogelijk zijn.;)

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan