vreemde mailtjes ( spam )

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Het volgende.
Ik beheer een website en hier is 1 email-adres actief gemaakt een zogenaamd info@...............
Nu bekijk ik de binnengekomen post altijd via webmail.
Nu komt het eigenlijke rare voorval, als ik via webmail mijn eigen prive email-adres bekijk dan krijg ik de laatste tijd daar rare mailtjes binnen. Er staat zoiets van je weet niet wat je te wachten staat aan spam mailtjes. Nu ben ik daar niet zo bang voor :D
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik kijk waar zij de mail naartoe sturen er staat b.v
Aan helloitmenice@...........................................
Het adres achter het @ is dus hetzelfde als het adres van info@.......................
Ook staat er een soort cijfer letter reeks onder de mail

Heb gecontroleerd of er meer email-adressen waren aangemaakt op mijn webdomein maar daar staat maar 1 ( de juiste ) actief.

Iemand een idee wat hier speelt ?

Dit staat in de mail

Hi
How are you ? Call me.
Spontaneous,
Poor you, i don't even think how much spam you are recive.
these things, will
6D7174796A6E6A757A6A786A716671736E70736A716E727368456A7977756A7F6666696F3371

Laatst bewerkt:
Tja spammers zijn nou eenmaal gehaait...

Ze extracten gewoon het domein en vullen zelf iets ervoor in... Met PHP kun je al gauw een onzin bericht sturen met een niet-bestaand e-mail...

Het adres bestaat dus niet (hoewel je het denkt) want waarschijnlijk als je wilt gaan beantwoorden krijg je een bericht van de mailserver terug dat het adres niet is verstuurd.

Jup lijkt mij wel, heb sinds ik Outlook 2007 minder last van spam in mijn Inbox. Worden aardig doorgesluist naar Ongewenste Mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan