Vreemde melding tijdens Hardware installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

EricNL

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Nu mijn probleem met de optische drives is opgelost,
( http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=277030 ) Heb ik een ander raar probleem.

Ik kan geen hardware meer installeren (printer e.d.)
Als ik via het configuratiescherm op "Hardware" klik, krijg ik de volgende melding:

Kan niet twee apparaten tegelijk installeren.
U kunt slechts één apparaat tegelijk installeren. Een andere apparaatinstallatie is bezig. Als deze installatie is voltooid, kunt u proberen om deze wizard opnieuw uit te voeren.

Ik krijg deze melding direct nadat ik Windows XP had geinstalleerd.

Heb systeemherstel al tevergeefs geprobeerd..

Kunnen jullie mij ook hier mee helpen?

THNX,

Eric

Je neemt een slecht voorbeeld. Een printer installeer je door in "Printers en faxapparaten" te kiezen voor "Printer toevoegen". Maar nog beter is de CD-Rom met de drivers en software van je printer in de speler te stoppen en dan de aanwijzingen op het scherm te volgen. En wat die melding betreft: kijk in Taakbeheer of er een toepassing actief is, of kijk bij Opstarten in (Start, Uitvoeren,) msconfig of daar een "verdachte" tussen zit.

Misschien is de printer niet het beste voorbeeld! Maar de installatie van de usb-adapter voor de draadloze internetverbinding lukt niet.
Als ik de printer via "printer toevoegen" probeer te installeren blijft hij oneindig in Nieuwe printer selecteren staan! Overigens, als ik hardware via usb aansluit, komt er geen melding dat er nieuwe hardware is gedetecteerd! Als ik in taakbeheer kijk, is er niets vreemds te zien! Ook als ik via het configuratiescherm naar "Hardware" en apparaatbeheer ga, staan er geen vreemde zaken bij wat is aangeduid met een geel vraagteken.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je de installatie gestart bent met geen enkel apparaat aangesloten op je computer. Tijdens de installatie worden de interne apparaten geleidelijk aan voorzien van ondersteunende programmatuur.
Daarna sluit je de externe apparatuur een voor een aan en doe een herstart na elk installatieproces. Dan zou een melding als hiervoor gemeld niet voor moeten komen.
Je kunt alle externe apparatuur los gooien en de ondersteunende programmatuur verwijderen in apparaatbeheer. Dan twee keer herstart en daarna kun je beginnen met het eerste apparaat aan te sluiten. Daarna herstart en zo verder.

Als aanvulling: heb je er aan gedacht om meteen na de installatie van XP en voor je die 66 updates ging binnenhalen, de drivers voor je moederbord te installeren? Bijvoorbeeld Chipset- en Raidcontrollers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan